סקירת סוגי שיווק, איך יגיעו אל האתר שלנו

תוכן עניינים

אין עסק ששווה משהו בלי לקוחות. בכל מקרה שהוא, אחרי שעשינו את העבודה בכל הנוגע להקמת העסק, עכשיו אנחנו צריכים שאנשים ידעו שהוא קיים. אם לא ידעו שהוא קיים, אף אחד לא יגיע אליו, לא משנה כמה מרהיב הוא. שיווק הוא הצעד שיביא אנשים לעסק שלנו. יש המון סוגי שיווק ומאחר ויש השקעה גדולה, חשוב שנבחר בסוג השיווק שמתאים לנו.

אתר לא שונה מעסק בעולם הפיזי. גם אתר לא שווה משהו בלי שאנשים גולשים בו, ולכן חשוב להכיר את דרכי השיווק הייחודיות של האינטרנט!

אז מהן האפשרויות לשיווק האתר?

קידום ממומן בגוגל

סוגי שיווק - מנוע החיפוש גוגל

מה זה קידום ממומן בגוגל? 

קידום ממומן בגוגל אומר שהקישור לאתר שלכם יקפוץ בתוצאות הראשונות בחיפוש פשוט בגוגל, איפה שכתוב 'מודעה' ליד התוצאה. בשיטת הקידום הזו משלמים לגוגל עבור החשיפה של האתר במקום הראשון.

למי מתאים קידום ממומן בגוגל?

הקידום הממומן בגוגל רלוונטי לעסקים שמציעים שירותים או מוצרים שלקוחות מחפשים באופן יזום ושלא בהכרח משנה להם תוצאה ספציפית לחיפוש. למשל: בחיפוש אחר תכשיטים, מתנות לידה או משלוחי שוקולד - לקוח בדרך כלל לא יחפש מותג ספציפי ויהיה פתוח לבחינה של התוצאות השונות שגוגל מניב. כנראה מה שיקפוץ ראשון ויהיה לטעמו יקנה אותו, ולכן המיקום של העסק שלנו בהיררכיה יכול להיות משמעותי.

איך זה עובד? 

התשלום לגוגל הוא פר קליק. כלומר, אנחנו נשלם לפי רמת ההתעניינות של הלקוחות באתר שלנו. כל פעם שמישהו ילחץ על הקישור זה יעלה לנו כסף. אנחנו נשלם במידה והקידום יניב תוצאות. חשוב לזכור שיכול להיות שיהיו קליקים על המודעה וכניסות לאתר, שלא בהכרח יניבו לנו תוצאות ועסקאות, כלומר קליקים שלא יעברו המרה.

קידום ממומן בגוגל - כמה זה עולה לנו?

יש שתי עלויות לקמפיין בגוגל, עלות לניהול הקמפיין ועלות לגוגל עבור הפרסום. ניהול קמפיין נע בין 1200-3000 ₪ ומעלה. זו עלות חודשית. את התשלום לגוגל אנחנו יכולים להגדיר בעצמנו. לכל מילת חיפוש יש מחיר. משלוחי פרחים למשל נע סביב ה10 ₪, בעוד שעורך דין נזיקין נע סביב ה40 ₪ לקליק. בכל קמפיין מגדירים תקציב יומי, אחרי שהוא ממומש – המודעה יורדת מהאויר עד ליום הבא. גם התשלום לגוגל יתבצע בכל חודש. קמפיינרים מומחים יוכלו להמליץ על סכום שכנראה יניב לנו תוצאות.

קידום אורגני בגוגל

מה זה קידום אורגני בגוגל?

קידום אורגני גם הוא משפיע על מיקום האתר שלנו בתוצאות בגוגל. במקום לשלם כסף על מודעה בגוגל, אפשר לקדם את האתר בצורה אורגנית כך שהאתר שלנו יופיע מיד לאחר התוצאות הממומנות ויבלוט. בצורה כזו לא משלמים על הצלחות. בין אם ייכנסו 10 או 1000 אנשים ההשקעה שלנו תהיה זהה.

מתי קידום אורגני מתאים?

קידום אורגני יהיה רלוונטי בדרך כלל לעסקי בוטיק, אלא שפונים לקהל מצומצם וספציפי יותר ולא שווה להם להשקיע בקליקים. בגלל שהתשלום הוא לא פר קליק, עדיף להשקיע בהתקדמות למקום הראשון. כשמתקדמים למקום הראשון, אם אחוז ההמרה (אחוז הכניסות שמתורגם למכירה) נמוך, שווה שיהיו כמה שיותר כניסות. וכמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל שווה יותר כניסות.

איך זה עובד? 

בקידום האורגני נשקיע זמן, התוצאות יגיעו לאט. אבל אם אין לנו סיבה לשלם על קליקים, בהחלט יש לנו סיבה להשקיע בו. יש המון פרמטרים שמשפיעים על היררכיית התוצאות בגוגל. החל משילוב ביטויי החיפוש באתר, דרך מהירות האתר ועוד. קידום אורגני בנוי על הבנה של האלגוריתם של גוגל ולכן כדאי לעבוד מול אדם שמבין בדיוק מה צריך לעשות כדי להתקדם בהיררכיית התוצאות!
כדי לעשות קידום אורגני נכון חשוב להתייעץ עם מומחה קידום אורגני, כזה שידע להגיד האם זה הדבר הנכון לאתר שלנו ובתחום שלנו.

קידום ממומן בפייסבוק

סוגי שיווק - תפוצה רחבה בפייסבוק

מה זה קידום ממומן בפייסבוק?

קודם כל, זה קידום שיגרום לנו להופיע בפייסבוק. עד עכשיו דיברנו על גוגל. זה קידום שיביא את המודעות שלנו לפיד של אנשים שגוללים בפייסבוק ובאינסטגרם, אולי גם לסטורי באינסטגרם, אפילו אם הם לא עוקבים אחרינו.

למי כדאי לעשות קידום ממומן בפייסבוק? 

לעסקים שהלקוחות שלהם לא יודעים שהם צריכים אותם. לעסקים שצריכים לשכנע לקוחות שהם צריכים אותם, או לגרום להם להבין שיש עסק כזה. הפרסום הממומן בפייסבוק זו למעשה מודעה שמגיעה ללקוחות פסיביים ולא כאלה שמחפשים עסק מסוים באופן אקטיבי (או כן מחפשים משהו אקטיבית, פשוט לא אותנו).

איך זה עובד?

בקמפיין נגדיר למי ומתי נרצה להופיע. נגדיר את קהל היעד שלנו ומהות הקמפיין. ופייסבוק גורם למודעות שלנו להופיע אצל גולשים בעת הגלילה בפייסבוק. יש מספר סוגי קמפיינים ממומנים. יש קמפיין לאיסוף לידים, קמפיין חשיפה, קמפיין מעורבות וקמפיין המרות. מומלץ ללמוד את התחום ולא לקפוץ למים בלי לדעת. אפשר לקרוא על כל סוג קמפיין בעצמנו, או לעבוד עם אדם שמבין בשיווק בפייסבוק.

איך נדע שהשיווק של האתר מביא תוצאות?

התוצאות שיגיעו לנו מהאתר מגיעות משני פרמטרים, כמה תנועה יש לנו אל האתר וכמה פעולות התבצעו בתוך האתר.
במאמר הזה פירטתי על איך אפשר למדוד את התוצאות של האתר. אחרי שנראה מה בתוצאות שלנו, נוכל גם לשפר אותן! כתבתי מאמר על שיפור יחס המרה - מה זה ואיך אפשר לשפר את יחס ההמרה.

בכל מקרה שהוא, כדי שהשיווק יעבוד כמו שצריך, האתר שלכם צריך להיות מוכן לשיווק! מוזמנים להתייעץ לגבי האם האתר שלכם מתאים לשיווק ולהתייעץ לגבי סוג השיווק המתאים לכם. אל תהססו ליצור איתי קשר!

מה חשבת על המאמר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון על המאמר הבא?

אני רק צריכה ממך את כתובת המייל כדי לעדכן בפעם הבאה שאפרסם מאמר :)