היום, כבר רובנו מבינים שכל פרויקט דיגיטלי צריך להתחיל באפיון חווית משתמש!

עכשיו אני פה כדי להסביר איך התהליך הזה עובד איתי (:

רק כמה מילים לפני…

כל תהליך אפיון חווית משתמש (UXׂ) בשבילי הוא גילוי וצלילה לעולם חדש. בעצם המטרה שלנו להפוך רעיון של מערכת, אפליקציה או אתר לפרויקט שעובד ומביא תוצאות. 

אנחנו יוצאים לתהליך אפיון אתר ביחד, בשיתוף פעולה מלא, בראש פתוח, ללא דעות ידועות מראש או חוקים מותווים כדי שנגיע לאפיון המדויק ביותר לעסק או לארגון שלך.

הדרך להגשמת החלום מתחילה באפיון

כשיש לנו חלום לאתר, מערכת או אפליקציה - יש בערך מיליון דרכים לבנות אותם. כשיש יותר מדי אופציות, הרבה יותר קל לנו להתבלבל ולהתפזר. בנוסף, כשאנחנו מבולבלים הסיכוי יותר גדול שלא נדייק את הצורך של העסק שלנו, את הערכים והמטרות. 

אפיון חווית משתמש הוא תהליך חשוב כדי לסדר ולארגן את כל החלומות והשאיפות לתוך מבנה מדויק שגם עונה לאופי העסק שלנו וגם מותאם לקהל היעד שלנו. 

בנוסף, כשיש לנו אפיון מדויק, אנחנו יודעים מה צפוי לנו בדרישות בניית הפרויקט בפועל - ברמה הפונקציונלית, השיווקית והכלכלית. 

למה כל כך חשוב לעשות תהליך אפיון אתר?

מתוך ניסיון עם עשרות עסקים וארגונים שעבדתי איתם, אני תמיד אומרת שאפיון אתרים הוא הכרחי כמו שעיצוב הוא הכרחי. בסוף, הכי חשוב שהמשתמשים יעברו את החוויה האולטימטיבית בתוך האתר או המערכת שלנו. ולכן, החוויה צריכה לכלול את שלושת הדברים הבאים:

בהירות

שתוך רגע המשתמשים יבינו איפה הם נמצאים, ידעו לנווט בקלות באתר ולהגיע לכל מקום שירצו כמה שיותר מהר. שכל שאלה שתעלה להם, תקבל תשובה. שכל כפתור שילחצו יוביל אותם למקום שהם התכוונו אליו.

המרה

שהגלישה באתר תוביל לתוצאות מדידות. שיותר משתמשים באתר ירשמו לרשימת התפוצה שלך או ירכשו ממך מוצר או שירות. שיותר ירצו ליצור קשר וימלאו פרטים כדי לשוחח איתך.

זיכרון

שהאתר שלך ישאיר סימן. כלומר, שהתוכן, האפיון והעיצוב יהיו מספיק בולטים ויציגו את היתרונות של העסק.

אז מתחילים! - איך עובד תהליך אפיון אתר איתי?

שלב 1 - שיחה מקדימה

(היכרות ובדיקת כימיה)

נקיים שיחה טלפונית בה אני אקשיב המון ואשאל שאלות. תוך כדי אבין את הצורך, אסביר את התהליך ובסוף אשלח שאלון אפיון. וזאת במטרה, ללמוד את העסק ולחקור את קהל היעד, השוק והמתחרים לקראת הפגישה הראשונה שלנו.

שלב 2 - פגישת אפיון בזום

(חפירה לשם דיוק)

בפגישה נעמיק פנימה. נכיר את העסק שלך מקרוב, נבין מה האסטרטגיה שלך ונעלה שאלות חדשות. יחד נחשוב על אתגרים שעומדים בפנינו או פתרונות שיכולים להיות טובים יותר. ואז אני אצא לשלב המחקר. 

שלב 3 - תחקיר ובניית ארכיטקטורה (הדמייה)

(הזמן שלי לארגן ולסדר)

אחרי שאאסוף את כל המידע, אתחיל בעבודת מחקר משתמשים ואיסוף נתונים. אבדוק את השטח, אגלה מה החסמים וההתמודדויות שיחכו לנו בבניית הפרויקט. וכך, בהתאם לתוצאות אבנה wireframes - (הדמייה) יחד עם מסמך אפיון מפורט.

שלב 4 - פגישה שנייה - עבודה משותפת

(הזמן שלנו לדייק ולסגור פינות)

נעבור יחד על ההדמייה והאפיון, אסביר את ההיגיון שעומד מאחוריהם. יחד נבחן דוגמאות ואפשרויות ונתקן במידת הצורך. וזאת, לאחר תהליך של סיעור מוחות משותף לפי מחשבות והערות שיעלו לנו בפגישה.

שלב 5 - תיקונים וקבלת תוצרים סופיים

(עכשיו אפשר לצאת לדרך)

אארגן ואשפר את כל מה שצריך לפי הפגישה שלנו ואשלח לך את כל המסמכים בצורה מרוכזת. ותמיד אפשר להתייעץ איתי גם בהמשך הדרך. אם יש מחשבות נוספות, שינויים או עדכונים בפרויקט - אני פה. חשוב לי תמיד לשפר את חווית המשתמשים ולייעל את התהליך שהם עוברים בתוך האתר או המערכת שלך.

שלב 6 - ומה קורה אחרי שיש אפיון אתר?

(ההמלצה שלי)

זה בדיוק הזמן לגשת לבניית האתר או המערכת. בעיניי, קודם צריך לאסוף את כל החומרים (האפיון, הויזואליה, התוכן ועוד) ורק אחרי זה להתחיל בבנייה עצמה. אנחנו לא נרצה להיתקע באמצע. לכן, אני מציעה גם שירות ליווי צמוד בו אני דואגת לכל אנשי המקצוע ומנהלת את כל הפרויקט עד לעלייה לאוויר. אני באמת בודקת כל מילה וכל פסיק שעולה לאתר ודואגת לעבור על הכול. אפשר כמובן לעשות את זה לבד ולקחת את המושכות לידיים שלך. חשוב לי לציין, שבכל מקרה, יותר מאשמח לעבור על הפרויקט הסופי ולעשות בקרת איכות. כמו כן, אני זמינה לאורך הפרויקט לשאלות והתייעצויות לגבי האפיון ויישומו.

עכשיו כמה דברים שהם מעבר לתהליך

(או במילים אחרות, הכי טוב שנוריד את זה לקרקע)

משהו שחשוב לי להגיד לפני שאנחנו מתחילים תהליך אפיון אתרים הוא שאין שיטה אחת שעובדת. אין דרך אחת להציג נושא מסוים. הכי נכון זה לגלות, לחקור ולהתנסות עד שמוצאים את הפתרון הטוב ביותר לפרויקט.

 

ומה שעוזר לי לעשות את זה הכי טוב, זה פשוט -

להסתכל על המאקרו

נבחן את הפרויקט מכל הזוויות. נדבר על ניהול, פיתוח, שיווק ואסטרטגיה. נחקור וננתח את הנתונים כדי להפוך את החוויה באתר לכמה שיותר מדויקת

להקשיב ולשאול

שום דבר לא ברור לנו מאליו. בעזרת חקר משתמשים מעמיק, נדע לשאול את השאלות הנכונות ולקבל תשובות שיוכלו לעזור לנו למצוא את האפיון שהכי טוב לעסק.

לחשוב על התוכן

בסוף, הכול מתחיל ונגמר בשפה ובסגנון של העסק שיובילו יד ביד את החוויה באתר. ברגע שנזהה את דרך הביטוי המדויקת של הארגון, היא תבלוט ותצא החוצה למשתמשים.

אפקט נוסף שקיים לתהליך אפיון אתרים

(שהוא בונוס מעולה בעיניי)

כל מה שקשור לדיוק העסק. בעצם, זה סוג של side effect שקורה בתהליך. מהניסיון שלי, ככל שאנחנו מעמיקים בתהליך אפיון אתר נופלים הרבה אסימונים בלי קשר לפרויקט הספציפי הזה. פתאום התמחור משתנה, יש הברקות חדשות של מוצרים או מסרים לשיווק. ככה שממש בלי שהתכוונו יש בתהליך האפיון עבודה על ליבת העסק שמביאה לא מעט תובנות! 

כתבו לי אחרי תהליך אפיון אתר

(ואני לא הפסקתי להתרגש)

הנה כמה שאלות ותשובות שעולות בנושא אפיון אתרים

למי שרוצה להבין יותר לעומק את תהליך בניית האתר או המערכת. 

למי שרוצה לדייק את העסק או הארגון 

למי שרוצה לפשט את התהליכים באתר ולגרום לחוויה טובה יותר למשתמשים

לא בדיוק. יש שעושים אפיון כחלק מבניית אתר אבל רק ברמה הטכנית והמבנית בלי להיכנס לעומק העסק ולתוכן. 

אחד הדברים החשובים באפיון הוא הכרת העסק ודיוקו בתוך המבנה עצמו. וזאת במטרה שהאפיון באמת ייצור הבדל ויהיה מדויק למשתמשים.

אם מדובר באתר סטנדרטי, התהליך לוקח כשבועיים. אם מדובר במערכת או אתר מורכבים, או שעולות סוגיות עסקיות שצריך קודם לפתור - התהליך מתארך קצת.

ההשקעה שלך:
כל המחירים הם מחירי בסיס, ומצריכים שיחה טלפונית כדי להוציא הצעת מחיר מותאמת.

  • אתרי תדמית פשוטים: 2100-4500 ש"ח.
    עבור אסטרטגיה שיווקית לאתר, הדמייה של דף הבית והתפריט, ומסמך אפיון מפורט הכולל פירוט תכנים נדרשים.
  • אתרי חנות ואינדקסים: 3500-7500 ש"ח.
    עבור אסטרטגיה שיווקית לאתר, הדמייה של 5 מסכים, ומסמך אפיון מפורט הכולל פירוט תכנים נדרשים.
  • אתרים מורכבים - 6500 ש״ח ומעלה לגיבוש קונספט.
    עבור אסטרטגיה שיווקית לאתר, הדמייה של 7 מסכים, ומסמך אפיון מפורט הכולל פירוט תכנים נדרשים.

*כל הסכומים לפני מע״מ.

למרות שהגעתי מבניית אתרים, אני לא בונה אתרים היום. יש לי פרילנסרים שלי וחברות שאני עובדת איתם בשיתוף פעולה.
אוכל להמליץ בשמחה על אנשי ונשות מקצוע לעבוד איתם. אם תרצו שאשאר מעורבת בכל הפרויקט, ניתן לבחור במסלול של אפיון ובניית אתר בו אני אנהל את כל תהליך בניית האתר מא׳ ועד ת׳, כולל ההתנהלות עם כל אנשי המקצוע בפרויקט.

יעל בן מיור מדברת בטלפון

רוצה שנתחיל בתהליך אפיון מסודר?

רק צריך למלא פרטים, ואני אצור איתך קשר כדי לקבוע שיחת היכרות ללא התחייבות (: