בניית אתרי אינטרנט לעסקים – ואיך להרוויח מהם יותר

תוכן עניינים

מזל טוב! החלטת שהגיע הזמן לבנות אתר חדש לעסק או לארגון שלך. לפני הצלילה לעומק לבניית אתר אינטרנט לעסק וחיפוש אחר הצעות מחיר, אני ממליצה לקרוא את המאמר הזה, שמדבר על בניית אתרי אינטרנט לעסקים, ויותר מזה, איך אפשר להרוויח מהם.

בתפיסה שלי, הדבר הכי גרוע שיכול לקרות זה אתר שלא יעלה לאוויר, והדבר הבא הוא אתר שלא מביא תוצאות לעסק שבנה אותו. כדי שבאמת האתר ייתן לך תוצאות קודם חשוב להבין ולהגדיר מהם התוצאות האלו. 

תנו לי להפתיע אתכם. המטרה של בניית אתר אינטרנט לעסק היא להכניס לעסק שבנה אותו – כסף.
כן, אנחנו בונים אתרים כדי שיהיה לנו יותר כסף. לא משנה אם הכסף נכנס מרכישה ישירה של לקוחות מהאתר/ החנות או מסגירת עסקאות דרך לקוחות שמגיעים מהאתר. בשני המקרים, האתר הוא השער שלנו להכנסת הכסף לעסק. האתר יהיה זה שיכריע בקבלת ההחלטה של הלקוח אם לקנות מאיתנו או לא.

כדי להרוויח כסף מהאתר צריך לבנות אתר בצורה נכונה ועל זה בדיוק ידבר המאמר הזה.

בניית אתר אינטרנט לעסק -יצירת אסטרטגיה לאתר

בניית אתרי אינטרנט לעסקים – הצעד הראשון 

הצעד הראשון בכל בניית אתר הוא אסטרטגיה ובמילים פשוטות, להבין מה המטרות של האתר?
האם אני רוצה למכור משהו? לייצר תהליך קצר או שהייה ארוכה באתר? וכדומה.
בעצם כמו בכל כלי שיווקי אחר, אחד הדברים החשובים הוא האסטרטגיה. ולכן, גם בבניית אתרים לעסקים – חשוב להתחיל מתכנון!

כחלק מהאסטרטגיה נחשוב על הדברים הבאים:

 מה המטרות שלנו בבניית אתר האינטרנט לעסק

למה אנחנו בונים את האתר? מה נקבל מהאתר הזה. בין אם רכישה מיידית, קידום של מוצר מסוים, מתן מידע על השירותים והמוצרים, חיסכון בכוח אדם ובאנשי ונשות מכירות, הצגה של תיק עבודות, פנייה לקהל חדש.

יש אינספור מטרות להקמת אתר. כדי שנגיע למטרה שלנו, כדאי שנבין מה הכיוון שלנו. למשל, אם אני רוצה לחסוך בכוח אדם, ארצה לתת מידע ותשובות על שאלות נפוצות. אולי אתר מינימליסטי ותמציתי לא מתאים במקרה הזה. זו הסיבה שחשוב להגדיר בדיוק מה המטרה שלנו.

מהות העסק ומפת האתר 

נרצה להבין מה העסק שלנו, איזה שירותים יש לנו ומה צריך להופיע באתר. כדי לענות על השאלות האלו ולהתחיל להבין מה האסטרטגיה של האתר, נעבוד עם מפת העסק ונבין מה העיקר ומה התפל, כך נמפה את מה שצריך שיהיה באתר ועל מה אפשר לוותר.

מהות העסק חשובה כדי להציג בבהירות ללקוחות שלנו לאן הם הגיעו בכל מקום. כך נדע איך להציג את העסק ללקוחות שלנו ונדע להוביל אותם לאן שנרצה על מנת להשיג את המטרות והתוצאות שלנו.

אפיון קהל היעד ובניית מפת אתר

מיקוד קהל היעד שיגלוש באתר

כדי לדעת איך להציג את העסק ללקוחות, צריך שנדע מי הם. אם יש לכם תוכנית עסקית ושיווקית, זה בדיוק המקום להשתמש בה ואם לא, זה הזמן לעשות מחקר לקוחות שכולל מה מעניין אותם, מהם החוזקות והחולשות של העסק שלנו אל מול הלקוח ואל מול המתחרים, איזה מידע חשוב לדעת ומה תופס אותם בחכה.

הדבר המשמעותי שנוסף לנו באתר, בניגוד לכלים שיווקיים אחרים, הוא איך הלקוחות הולכים להשתמש באתר ומה נרצה שהם יקבלו ממנו. למשל, אם הקהל שלנו עסוק מאוד ולא יהיה לו זמן, כנראה שהוא ייכנס מהנייד ויצטרך שם חווית גלישה מיטבית. או, אם אני אעבוד עם קהל עסקי על מוצר גדול ויקר, כנראה שאין צורך בכפתור תשלום, אבל אולי כפתור תיאום פגישה יעזור לי לגרום למשתמשים להשאיר לידים באתר.

אסטרטגיה של אתר יכולה להיקרא גם אפיון אתר. אפיון אתר הוא השלב בו מחליטים  אילו מאפיינים יהיו לאתר. כחלק מהשירות שלי של אפיון אתרים, חשוב לי לשלב את האסטרטגיה בקבלת ההחלטות על מאפייני האתר.

אחרי שיש לנו אסטרטגייה לאתר, אנחנו מקבלים כיוון לגבי מה צריך לעשות.

מיתוג לפני בניית אתר אינטרנט לעסק

השלב השני בבניית אתר לעסק: מיתוג ונראות עיצובית

לפעמים רוצים לעשות עיצוב אתר מחדש 'ובהמשך נרענן את המיתוג', או שכבר קובעים גאנט עבודה לבניית אתר לעסק ואז נזכרים שיש גם תהליך מיתוג באמצע. כדי שתהליכים לא יפסיקו או יתעכבו, אני מזכירה כאן, חשוב לעשות מיתוג לפני שבונים אתר.
הנה כמה דגשים לתהליך מיתוג:

יחס הלוגו

אני ממליצה לעצב לוגו בצורת ריבוע או לוגו מרובע מאוזן. לוגו מאונך יתפוס גובה באתר ולכן נעדיף שלא להשתמש בו, אחרת יהיה לנו חלל ריק באתר במחשב או הרבה גלילה בנייד ואנחנו לא רוצים מקרים כאלה.

הצבעוניות בלוגו

הקדמה: מי שמומחית במיתוג – יודעת מה היא עושה! כדאי להקשיב למי שעושה לכם מיתוג. אם משהו לא ברור לכם, תשאלו, אל תשללו ישר. הדבר היחיד שאני ממליצה לא להתפשר עליו -לא ללכת עם לוגו שאתם שונאים את הצבע שלו. הצבע הזה עומד ללוות אתכם לאורך כל הדרך. אתם חייבים לאהוב את צבעוניות המותג שלכם, אחרת לא תשתמשו במיתוג.

 פלטת צבעים

היה לי מקרה באחד האתרים שעבדתי עליו, הגיעו אליי עם אחלה לוגו, אבל פלטת צבעים שאי אפשר היה לעבוד איתה באתר. זה היה נוראי! הצבעים היו נהדרים בלוגו אבל תפקדו זוועה בתור רקעים, ככותרות ופשוט בכל מקום באתר. יש הבדל בין ערבוב צבעוניות בלוגו קטן לעומת אתר גדול.

כדי לא ליפול עם הסעיף הזה, מומלץ להגיד למעצבת שלכם שהלוגו צריך להיות מוכוון לאתר, ולבקש ממנה שתכתוב מה היחס בין הצבעים במידה ויש כמה צבעים בלוגו. כלומר, באיזה מהצבעים להשתמש וכמה.

לסיכום, המיתוג כשלעצמו, ואיך שהוא יבוא לידי ביטוי באתר – הם חלק בלתי נפרד מהרווח שלכם מהאתר. אל תתפשרו על המיתוג שלכם וממש אסור לבנות אתר בלי שיש מיתוג שאתם אוהבים.

השלב השלישי בבניית אתר אינטרנט לעסק: יצירת אמינות

וודאות היא חלק בלתי נפרד מהאמינות. כדי שהמשתמשים באתר שלכם יסמכו עליכם ועל האתר, כדאי שהם יבינו בכל רגע נתון איפה הם נמצאים, ומה עומד לקרות. זה כבר למאמר שלם נוסף, אבל הנה כמה נקודות בקצרה: 

הצגת העסק

בכל מקום באתר צריך שיבינו לאן הגיעו. תזכרו שלא תמיד הלקוחות יגיעו לדף הבית ויקבלו שם את תכלית האתר. לפעמים יגיעו אליכם דרך הבלוג, עמוד שירות ספציפי או אולי ממומן כלשהו.
אפשר להציג את העסק דרך התפריט (תזכרו שהוא חבוי בנייד), דרך הלוגו (בתנאי שכתוב שם מה העיסוק שלכם) ובעיקר, לתת איזו שהיא הצגה עצמית בכל עמוד ועמוד.

הצגת בהירות באתר האינטרנט

תהיו ברורים ותציגו ללקוח – מה הצעד הבא

תהיו ברורים בכותרות שלכם, בניסוחי הכפתורים. המשתמשים צריכים להבין שהם הגיעו למה שהם ציפו להגיע ולקבל מה שציפו לקבל ושתהיה המשכיות באתר. נסו לצפות מה יהיה הצעד הבא שלהם ולהנגיש להם את הכפתור המתאים שהם יחפשו.

צאו מנקודת הנחה שכל הפתעה באתר היא הפתעה שמעלה רגשות שליליים. ולכן תרצו להקטין ככל האפשר הפתעות למשתמשים שלכם. 

סיימנו את בניית אתר האינטרנט לעסק, מה עכשיו? שיווק!

זה חלק חשוב שנרצה לגעת בו כבר באסטרטגיה, איך יגיעו לאתר שלנו. חשוב לבחור ערוץ שיווק לפני שנתחיל לבנות את האתר, כדי להבין איך לבנות אותו.
אם יגיעו אליי דרך חיפוש אורגני בגוגל, צריך לבנות את האתר בהתאם למילות מפתח, לשלב מאמרים ותכנים מוכווני קידום.
אם יגיעו אליי מפייסבוק, כנראה שקפצתי למישהי בפיד ועכשיו אני צריכה להסביר לה לאן היא הגיעה ולמה כדאי לה לקנות אצלי.

לכן חשוב להבין מה תהיה אסטרטגית השיווק שלנו, כדי להצליח לבנות את האתר בהתאם לכל ערוץ שיווקי.

ומעבר לזה, אם לא יגיעו אלינו לאתר, הוא בטוח לא ירוויח. חשוב והכרחי לשווק אותו.

לסיכום, בניית אתרי אינטרנט לעסקים

בתהליך בניית האתר לעסק חשוב לתכנן מאיפה נרוויח כסף. כדי שנרוויח מהאתר שלנו צריך שתהיה לנו קודם כל – אסטרטגיה לרווחים. לבנות אתר כשלעצמו לא יכניס לנו כסף. ואם אתם שואלים את עצמכם כמה זמן לוקח לבנות אתר ולעשות את כל התהליך – מוזמנים לקרוא במאמר באתר שלי.

לשיחת ייעוץ של 15 דקות ללא תשלום וללא התחייבות לגבי בניית אתר לחצו כאן

אם המאמר עזר לך אני ממש אשמח לקרוא בתגובות! 🙂

מה חשבת על המאמר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון על המאמר הבא?

אני רק צריכה ממך את כתובת המייל כדי לעדכן בפעם הבאה שאפרסם מאמר :)