יתרונות בבניית אתר אינטרנט, איך אתר אינטרנט יכול להשפיע על ההצלחה של העסק?

תוכן עניינים

אולי אתם תוהים כבר כמה זמן למה להקים אתר ולא בטוחים איזו מטרה הוא אמור לשרת בשבילכם. בעיני יש המון יתרונות בבניית אתר אינטרנט.
נכון, ייתכן ואני קצת משוחדת, הרי בסופו של יום העבודה שלי היא עם אתרים ברחבי האינטרנט ואני ממש אוהבת את ההתעסקות בהם. עדיין, לאורך העבודה שלי עם עסקים בכל הגדלים נחשפתי להרבה הצלחות שאתרים הניבו לבעלי העסקים שמאחוריהם. החלטתי לכתוב את המאמר הזה, על היתרונות בבניית אתר אינטרנט, בתקווה שזה יעזור לכם להבין למה העסק שלכם צריך אתר ואיזה סוג אתר הוא צריך.

קודם כל, חשוב להבין – ניהול עסק כיום מחייב נוכחות אונליין בצורה כזו או אחרת. כלומר, גם נוכחות ברשתות החברתיות, או באינדקסים למיניהם היא חשובה וטובה, ולכל עסק מתאימה נוכחות אינטרנטית אחרת.
כיאה למאפיינת אתרים, אתן את הזווית שלי מכיוון היתרונות של אתרי האינטרנט. יש הרבה דברים שרשתות חברתיות לא יכולות לספק לבעלי עסקים ואתר כן יכול. חוץ מזה, אתר טוב יקל וייעל את העבודה שלכם עם העסק. אז בואו נבחן כמה דרכים שאתר אינטרנט יכול לשרת את העסק.

היתרונות בבניית אתר אינטרנט

יתרון ראשון: יצירת אוטוריטה עסקית

לפעמים הניסיון שלנו להבהיר לאנשים שאנחנו, כבעלי עסק בתחום, מחזיקים בידע שיכול לתרום להם המון לא הולך חלק במיוחד. קשה לשכנע אנשים בימינו, וקשה להגיע לאנשים שצריכים את הידע שלנו. אבל כשיש אתר שמתופעל היטב, שיש בו המון תוכן רלוונטי ולא זונחים את היצירה של התוכן הזה באופן מתמשך, העסק נהיה אוטוריטה בתחומו. יש מלא דוגמאות לבלוגים ואתרים שבלי לפרסם בכלל שירות ברור לכולם שהם אוטוריטה בתחומם, הודות לתוכן משמעותי שכתוב באתר שמלמד אנשים על התחום שבו האתר עוסק.

היתרון של אתרים כאלו הוא הבסיס החזק של לקוחות רלוונטיים שהם יכולים להניב והכבוד שלקוחות פוטנציאלים יחלקו לעסק שלנו, אבל חשוב לזכור שאתרים אלה מצריכים עבודת אפיון אתר, תכנון מעמיק של הקטגוריות באתר, הניווט ואיך לייצר אמון אצל המשתמשים. חשוב גם להשקיע הרבה מחשבה בסוג התוכן שיעלה לאתר שכזה, לדאוג שיהיה קיים וזמין להעלאה מתוזמנת. בדיוק בשביל זה יש אנשי מקצוע שמבינים בתחום ויכולים לייעץ על בניית אתר טוב ונכון לעסק.

אתר עוזר לנו לחסוך בזמן

יתרון שני: חיסכון בזמן והתייעלות

השאיפה שלנו תהיה תמיד לחסוך בזמן ולהתייעל עסקית. אחד הדברים שנרצה לעשות הוא להבין מה לוקח לנו הרבה זמן. לקוח אחד הגיע אליי כשרצה לצמצם את זמן שיחות המכירה. לקוח אחר רצה לסנן לקוחות דרך האתר ולקוחה נוספת אמרה שהיא לא רוצה לענות על שאלות ששואלים כל הזמן והיא מעדיפה לרכז באתר.

כחלק מאפיון האתר, מבינים מה גוזל לנו זמן ומה (אולי בין היתר) המטרה של האתר. דרך מענה מהיר על שאלות ששואלים הרבה, סינון לקוחות לא מתאימים וצמצום פניות לא רלוונטיות, מכירה של פריטים אונליין, ועוד מלא דברים שבדרך כלל מקשים על הניהול השוטף של העסק. אתר שבנוי נכון בעבור העסק שלנו עוזר לנו לנהל את העסק שלנו בצורה הטובה ביותר, ואוטומציה עסקית היא לפעמים הצעד הראשון בדרך לשם.

לאחרונה, לקוח שלי החליט שהוא לא רוצה יותר להתעסק בפייסבוק. מתיש אותו לכתוב פוסטים בשפה של הפייסבוק ואחוזי ההצלחה של העמוד לא היו גבוהים. אז במקום, הוא התחיל להפעיל קמפיינים של פרסום ממומן בגוגל. תקופה קצרה אחרי, הוא סיפר לי שמגיעים אליו הלידים הכי מדויקים בזכות האתר. לעומת הפייסבוק, שדורש התעסקות תמידית שלא בטוח מגיעה לאנשים הנכונים, באתר מספיק שיש עמוד להביא אליו לקוחות, לא צריך להמשיך ולתחזק יותר מדי. רק צריך להשקיע בפרסום ממוקד, בהתאם למילות מפתח וכבר יש לנו לידים מדויקים יותר מפייסבוק.

זה לא מתאים לכל עסק, תמיד מומלץ לתכנן קודם אסטרטגיה שיווקית ואחריה להחליט האם אתר אינטרנט הוא חלק ממנה. לעסקים שצריכים קידום ממומן בגוגל אתר אינטרנט טוב וממיר יעשה פלאים.

יתרון שלישי: מעבר לאוטומציה עסקית

כולנו מכירים את הקשיים שבמעקב אחרי הלו"ז של העסק בצורה כזו או אחרת, אבל כשיש לנו עסק שמערב קביעת תורים ושמירה על יומן עסקי, האוטומציה שאתר יכול לספק לתהליך יכולה לחסוך לנו כל כך הרבה זמן. אחרי תקופה של קביעת תורים ידנית ודפדוף אינסופי ביומנים, לקוח שלי החליט להפוך את האתר שלו לאתר הזמנת תורים ולחבר אליו גם מערכת של קביעת תורים אונליין וגם מערכת של תשלום אוטומטי. ככה ירדו לו מהראש שעות של התעסקות בגביית תשלומים על תורים ובניסיון להבין איזה תורים פנויים כרגע.

האוטומציה הזו היא פיתרון נפלא לא רק לקביעת תורים. היא יכולה לבוא לידי ביטוי דרך רשימת תפוצה ופרסום לקהל, דרך שאלונים וטפסים למילוי אונליין במקום להיפגש פיזית, ועוד אינספור אפשרויות.

 

יתרונות בבניית אתר - חופש פעולה וחשיבה יצירתית

יתרון רביעי: חוסר תלות

ברשתות החברתיות יש לנו תלות בחסדיו של מאר צוקרברג וראיין רוסלנסקי (מנכ"ל לינקדאין), אפילו וואטסאפ כבר קרסה כמה פעמים. בין אם שינוי אלגוריתם או שינוי מהלך ותפעול של הרשת, אין לנו יציבות.
כנ"ל לגבי שיווק מודפס או פיזי, נהיה מוגבלים ביציאה מהבית (דוגמת הקורונה שתפסה את רובנו לא מוכנים), ומוגבלים בכמות החשיפה שלנו.
אם יש לנו עמוד פייסבוק, נהיה כפופים רק לפרסום בו. אם יש לי לינקדאין מתוחזק, זה ערוץ השיווק היחיד שאוכל לפרסם בו.

דרך האתר, אין תלות ואין גבולות!

יש לנו שליטה מלאה על מה ואיפה להציג באתר.
נוכל להציג את ההוכחה החברתית שלנו בלי לפחד שיום יבוא ופייסבוק יורידו את הביקורות העסקיות.
נוכל לאסוף רשימת תפוצה ולנהל אותה באופן עצמאי.
ונוכל לפרסם בכל אחת מהאופציות האחרות – רשתות, פלאייר ועוד. כל הפרסום יוכל להוביל אל האתר שלנו.

יתרון חמישי: יתרון תחרותי

אתר טוב יכול להוות יתרון תחרותי של ממש!
אחד השלבים הראשונים באפיון אתר מבחינתי הוא לבדוק מה מצב האתרים בשוק. אני לומדת מזה שלושה דברים:
איפה אנחנו לצד המתחרים – האם במצב טוב או הרבה מאחוריהם.
מה המתחרים עושים טוב – אפשר ורצוי לקחת השראה מאתרים. וכמובן, לעשות יותר טוב 😊
מה המתחרים עושים פחות טוב – ללמוד מהחסרונות של המתחרים זה מעולה!
יש חברות ידועות לטובה בזכות האתרים שלהן, אתר טוב עוזר לבדל את העסק מהמתחרים.

 יתרונות בבניית אתר - יתרון תחרותי על המתחרים

יתרון שישי: דיוק העסק ויצירת ביטחון עסקי

זו הנקודה שאני הכי אוהבת, כי היא לא מובנת מאליה. מעבר לפניות, אי תלות ברשתות חברתיות, סידור העסק וכן הלאה, יש משהו קסום בלבנות אתר. כשהוא בנוי טוב הוא גורם לנו להיות כל כך מפוקסים על העסק שלנו ועל המטרות שלנו. אין ברירה, כי צריך להבין מה הפוקוס שלנו ומה המטרות שלנו כדי לבנות את האתר בהתאם אליהם. זה ערך גדול שקשה לכמת אותו, אבל בליווי שלי של עסקים אל עבר האתר שלהם, אני חווה את הוודאות הנפלאה הזו, והשלווה שיש כשיוצרים אתר שבאמת מדבר ומשקף את העסק.

הבנו את היתרונות בבניית אתר אינטרנט, מה עושים עכשיו?

אם זיהית את אחת הנקודות בחברה או בעסק שלך, ומרגיש שזה הזמן המתאים לאתר, או אולי יש צורך בשיחה קצת יותר מעמיקה על אתרים ולהבין עוד איך אתר אינטרנט יוכל להשפיע על העסק, אני פה כדי לעזור.
מזמינה איתך ליצור איתי קשר ונוכל לראות איך לבנות את האתר המתאים לעסק שלך!

מה חשבת על המאמר? יש שאלה שרצית לשאול?

מה חשבת על המאמר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון על המאמר הבא?

אני רק צריכה ממך את כתובת המייל כדי לעדכן בפעם הבאה שאפרסם מאמר :)