חנות למוצרי ניקיון שגרמה לי להתאהב בה!

תוכן עניינים

הכל התחיל בחורף האחרון, כשצצו לי כמה פינות של עובד בחדרים בבית. לחוצה, התחלתי לחפש אנשי מקצוע לטיפול בבעיה. ואז טורגטתי עם פרסומת של 'יעקבי', למסיר עובש עם אפקט הלבנה. תכננתי לקנות אותו ואמרתי שאבדוק קודם מה עוד אני צריכה כדי להיפטר מהעובש.
במקרה, כמה שבועות אחרי הפרסומת קפצתי לסופר הקרוב לקניות של שישי, ונתקלתי גם שם במסיר העובש של יעקבי. מוצר קטן, במחיר 39 ₪, למה שאזמין מהאתר? הנה, הוא כאן מולי.

כך התחילה מערכת היחסים ביני לבין המותג. לא סתם אני כותבת מערכת יחסים, היא גם היתה אחת טובה! גם בנו את האמון, גם יצרו הזדהות, ככה שהפכתי להיות מאוד מהר לקוחה מרוצה ושמחה.

החלטתי לכתוב את המאמר הזה כי אני חושבת שהם עשו כמה דברים בצורה מעולה ושיש הרבה מה ללמוד מהמותג הזה.

שיווק מדהים!

השיווק של יעקבי לא מספר לי על המוצרים שלהם, הוא מראה לי אותם. הפרסומת הראשונה שראיתי היתה סרטון הסרת עובש עם התכשיר שלהם (כך השתכנעתי לקנות בסופר את המוצר שלהם למרות שהיו עוד חלופות זולות יותר). בהמשך טורגטתי לסרטון שממחיש את השימוש במלבין חריצי האמבטיה. החלטתי שאני רוצה למנוע את העובש לחלוטין אז נכנסתי לראות מה עוד יש באתר.

הבנת צרכי הלקוחות

הרגשתי שיעקבי רואים אותי! נתקלתי בקטגוריה באתר בשם 'פותרי הבעיות' וסימנתי לעצמי לבדוק אותה אחר כך. כשנכנסתי לדף הבית ראיתי את הסטריפ הבא, שמסנן מוצרים לפי בעיות. מדהים!

דוגמה לקטגוריה פותרי הבעיות באתר שמסדרת מוצרים לפי הבעיה שהם פותרים

אני מודה שהקטגוריה עצמה 'שאר פותרי הבעיות' לא מרשימה כמו הסטריפ הזה. היו יכולים לייצר חלוקה לטאבים או תתי קטגוריות בתוך הקטגוריה עצמה כדי להמשיך את יצירת העניין והצפייה לפי הבעיה שמעסיקה אותי כמשתמשת.

דבר נוסף שראיתי, היה הבאנר של שישי נקי, שמוביל ללא פחות מאשר פלייליסט בספוטיפיי! שם התעלפתי. יוצר קשר עמוק עם המשתמשים, נותן ערך מוסף ויוצר הנאה ממטלת הבית.

באנר באתר בשם שישי נקי שמפנה לספוטיפיי

בתפריט תפסה אותי קטגוריה בשם 'פרויקט לסופ"ש', כשנכנסתי אליה התגלה בפניי הבלוג, עם מאמרים על כל מיני שיפוצים קטנים שאפשר לעשות ליד. בת הזוג שלי שישבה לידי נקרעה מצחוק על כמה שזה מתאים לי. בכל סופ"ש יש לי איזה פרויקט אחר, סידור ארון, ניקיון תנור או רעיונות נוספים. התלהבתי כמה הם נכנסו לראש שלי.

מיקרו קופי מצוין

מהרגע הראשון, קפצו לי ערכי המותג. לא בטוח שאני קולעת בדיוק אבל זה מה שזיהיתי.

מצוינות: הערך בא לידי ביטוי במיתוג שלהם, "כל מוצר בול". בנוסף, בכל מקום כתוב על איכות המוצרים, הרצון להביא את הטוב ביותר. האיכות והחדשנות מורגשות כתורמות למקצועיות המותג.

נגישות: כתוב במפורש ששני העקרונות המנחים של המותג הם איכות ומחיר לכל כיס. מעבר למחיר, כותבים לנו שבעצם אפשר בעזרת חומרים מצוינים לעשות הכל בבית. זה בא לידי ביטוי בפינת ה-DIY  (do it yourself) באתר. שמות המוצרים ברורים ומפורטים, תוכן המוצרים ברור ומפורט. השפה מאוד קלילה ובגובה העיניים, אין התחכמות במקומות שלא צריך אותה.

משפחתיות: משפחתיות, חברות, שייכות, ערכים שעולים משפת המותג, גם בצורה מפורשת בהרשמה לניוזלטר "החברות הזאת בול בשבילך!" וגם בתוכן האודות של האתר.

המיקרו קופי שלהם מורגש ביצירתיות שלו בהרשמה לניוזלטר ובתפריט. הרכישה עצמה מאוד ניטרלית (כמו שצריך), אין התחכמות.

הטופס כפי שמופיע בנייד

טופס עם מיקרו קופי מצוין

מאחר ואני מאפיינת חווית משתמש, אני לא יכולה שלא לזהות גם דברים לשיפור, במקרה של יעקבי באמת מדובר בדברים קטנים שלא לגמרי פוגעים בחוויה. הם יצרו כזה חיבור וכזו הזדהות שלי עם המותג, שסלחתי. אבל באנו ללמוד כאן, אז אכתוב גם על הדברים שהיו בעיני פחות טובים.

 

חשוב לציין שבעודי כותבת את הפוסט הזה, נכנסתי לאתר לעשות עוד כמה בדיקות, אז חלק מההערות לא מהחוויה שלי אבל בהחלט יכול להיות שפגעו בחוויה של לקוחות אחרים.

מיקרו קופי בלשון זכר

לא בכל האתר באופן גורף, וטוב שכך. "התפלקו" להם כמה ביטויים בשימוש בלשון זכר. ודווקא בגלל שיש מיקרו קופי כזה מעולה, שניכר שחשבו עליו, זה הרגיש לי מוזר שלא שינו את כל השפה לניטרלית מגדרית. אפילו מעצבן יותר, כל כך פשוט לשנות, שלמה לא? הנה דוגמאות:
צור קשר -> יצירת קשר. במקרה של יעקבי יכול להיות ש'דברו איתנו' גם היה מתאים.
לחץ כאן להזנת קופון -> יש לך קופון? להזנת קופון
לקוח חוזר? לחץ כאן להתחברות -> כבר יש לך חשבון באתר? להתחברות

תוספת לעגלה עם עוד לחיצה

במוצרים במחירים נמוכים, וכשמדובר על קניה של ככל הנראה מספר מוצרים, יש ציפיה שלחיצה על תוספת כמות תוסיף לעגלה. ברמי לוי זה קורה. כל + של כמות יוסיף לי לעגלה. משום מה היתה לי ציפיה שזה יקרה גם עם יעקבי. בפעם הראשונה שהוספתי מוצר לקח לי להגיע למוצר הבא כדי להבין שהמוצר הראשון לא נכנס לסל. אחר כך ראיתי שכל המוצרים מסומנים בברירת המחדל בכמות של 1. עלתה לי תהייה האם יש סיכוי שלקוחות חושבים שזה כבר נמצא להם בסל.
שימו לב, הסעיף הזה הוא בחוויה האישית שלי, מסוג הדברים שחשוב לבדוק מול משתמשים ולבדוק בצפייה בהקלטת מסך.

קוד קופון בלי העתקה

עשו בשכל יעקבי שמיד שלחו לי קופון עם 10% הנחה. מה שמעט צרם לי זה שהוא היה בתוך תמונה במייל שלי ככה שהייתי צריכה לכתוב אותו לבד. נכון, זה לא היה קופון ארוך, אבל זה בדיוק הפתח לטעויות של לקוחות, הקלדות לא נכונות ותסכול.

צילום מסך מהמייל עם קוד קופון שהוא חלק מתמונה ולא ניתן להעתקה

שימוש במחשב

חווית הגלישה במחשב הרבה פחות נוחה מבנייד! באופן די מפתיע.

הטופס הנעים בנייד מופיע חתוך במחשב, כפתור השליחה בורח.

איך הטופס מופיע מהמחשב כשהכפתור המרכזי מוסתר

קטגוריית 'פרויקט לשבת', זו שממש התאהבתי בה, מופיעה בשם המשעמם 'בלוג'.

באג בהוספת מוצר ראשון. זה קרה לי פעמיים כבר, רוקנתי את העגלה והוספתי מוצר (הפעם זכרתי ללחוץ על הכפתור), קופץ לי חלון שמודיע לי שהסל שלי ריק. אבל הרגע הוספתי מוצר! המשכתי לגלוש כשבעגלה מופיע לי המספר 0, וכשלחצתי שוב על העגלה המוצר הופיע.

הטופס בתחתית האתר במחשב מופיע בגרסה המאוד משעממת שלו.

הגלישה הזו גרמה לי לחשוב האם כל זה בעצם בכוונה כדי להתאים לקהל הפחות מגניב שגולש במחשב. יכול להיות!

חוסר אחידות

בטופס מופיע כפתור השליחה פעם אחת בתור 'שליחה' ופעם אחרת 'מתאים לי בול'.
הקישור לשישי נקי עם לינק לספוטיפיי במחשב מופיע בתפריט ובנייד מופיע בדף הבית בלבד (פספוס, יותר קשה להגיע אליו).

לסיכום, מה אפשר ללמוד מיעקבי?

  1. הכירו את הקהל שלכם והציעו להם ערך מוסף
    חשוב שנלמד ונכיר את קהל היעד שלנו, מה חשוב לו, מה אפשר להציע לו. שימוש במילון המושגים של הקהל (פרויקט לסופ"ש), הבנה של הצרכים (ניקיון לשישי עם מוזיקה ברקע).
    זה יכול לבוא לידי ביטוי בעוד מקומות:
    חנות חיות -> טיפים לאילוף, פתרון בעיות עם כלבים, שת"פ עם וטרינרים, מפה של פארקים לכלבים.
    משתלה -> מדריכי גידול צמחים, מאמרים על איכות הסביבה, קהילה לשידוכי השקיית צמחים בחופשות.
  2. חווית המשתמש מתחילה עוד בשיווק
    יצירת החיבור שלי עם המותג התחילה כבר בפרסום הממומן. הגעתי אל האתר כשכבר ידעתי שאפשר לסמוך עליהם. אל תסמכו על האתר שיעשה את כל העבודה, שימו לב גם למסגרת השיווקית שלכם.
  3. הניעו לפעולה
    בלי חשש! טופס להצטרפות לניוזלטר (כזה שנותן ערך ולא סתם בואו להיות חלק), יצירת מוטיבציה להגדלת הסל עם משלוח חינם. יעקבי עשו את זה מעולה.
  4. חשבו על הגלישה בנייד
    בעיני זה השיחוק העיקרי פה. חוויה כמעט מושלמת בנייד. גם ההצגה של התפריט בצורה מעניינת בנייד ולא סתם רשימה היתה מעולה. טעות של הרבה עסקים רק להתאים את האתר למובייל בלי להתאים את החוויה למובייל.
  5. בדקו את החוויה
    בדיקות, בדיקות ושוב בדיקות. כמות הרכישות שיצרתי ללקוחות שלי רק מבדיקות טכניות היא עצומה. זה מטורף כמה אנחנו עיוורים לשימוש באתר שלנו. חשוב לבדוק, להשתמש ולנסות כל תקופה לבצע את כל הפעולות החשובות באתר (הוספת מוצרים, רכישה, שימוש בקופון, הרשמה לניוזלטר).

לקחתם משהו מהפוסט הזה? אשמח לשמוע 😊

מה חשבת על המאמר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון על המאמר הבא?

אני רק צריכה ממך את כתובת המייל כדי לעדכן בפעם הבאה שאפרסם מאמר :)