ניהול פרויקט בניית אתר: הנה מה שתוקע את רוב הפרויקטם ואיך "לזרז" אתר שתקוע בבנייה

תוכן עניינים

אם כבר החלטתם להקים אתר לעסק והתחלתם את העבודה עליו, יש לכם פרויקט ארוך שמצריך ניהול פרויקטים. לפעמים, מאי-אלו סיבות לוקח לאתר זמן להיבנות. ויש גם מקרים שתהליך הבנייה של האתר נתקע לכל כך הרבה זמן שזה פשוט מתסכל! המטרה שלשמה התחלנו להקים את האתר מלכתחילה מתרחקת מאיתנו יותר ויותר, היעדים והמטרות שהצבנו לעצמינו נדחים עוד ועוד, והרצון שלנו לעבוד על האתר רק הולך ופוחת. שמעתי לקוחות שאמרו לי, "האתר שלי בבנייה כבר שנה". איזה פרויקט מתיש זה לבנות אתר במשך שנה!
למזלנו, הכל פתיר. בניית אתרים לא חייבת להיות מסע כל כך ארוך ומייאש כשיש ניהול פרויקט נכון. במאמר הבא תמצאו כמה סיבות מוכרות שמעכבות את בניית האתר ודרכים להתמודד איתן במעמד ניהול הפרויקט של בניית האתר.

איך להתייחס בניהול פרויקט לכתיבת תוכן לאתר

כתיבת תוכן לאתר ואיך אפשר לגשת לזה בניהול הפרויקט

כתיבת תוכן היא אחת הסיבות הכי משמעותיות שמעכבות בניית אתר. בין אם יש מי מטעם החברה לעבודה הזו ובין אם ניקח כתיבת תוכן חיצונית. בשני המקרים יש לנו שני תפקידים שצריכים לקחת עליהם פיקוד – כתיבת התוכן ואישור התוכן.
קודם כל, קשה להניע את עצמנו לכתיבה עצמאית, שהיא הפתרון הכי חסכוני להפקת תוכן לאתר. דבר שני, התוכן חייב לשקף את הייחודיות שלנו ושל העסק שלנו, בשפה ובנושאי הכתיבה, וגם להיות איכותי ומזמין.
בהיבט ניהול פרויקט בניית האתר, נרצה להסתכל על כתיבת התוכן עוד לפני התחלת הפרויקט. חשוב להיערך בצורה טובה ונכונה כדי שהתוכן יהיה פתור בשלב בניית האתר.

שלושה טיפים לניהול פרויקט שיעזרו לכם להתמודד עם בעיית התוכן ושמתחשבים בכל תקציב:

1. כתיבה משותפת עם כותבת תוכן

הפיתרון לבעיית התוכן יכול לשלב כתיבת תוכן עצמאית ועבודה עם כותבת תוכן מקצועית, הוא לא חייב להיות או או. אני בעצמי ישבתי עם כותבת תוכן מדהימה וביחד, במשך שעה וחצי, כתבנו ארבעה עמודים לאתר, כולל כל הניסוחים הקטנים להנעה לפעולה (מה שנקרא מיקרו קופי). אני הבאתי את הבסיס, את הייחודיות שלי ושל העסק ואת הידע, והיא אפשרה לי להוציא מאמרים באיכות הגבוהה ביותר. זו בעיני האפשרות הכי משתלמת. חיסכון בזמן ובכסף, והתוצאה כל כך מדויקת.
היתרון: כתיבה מקצועית שמשקפת את הקול הייחודי של העסק, במחיר מעולה.
החיסרון: אם כמה אנשים צריכים לאשר את התוכן, אפשר להיכנס למסע תיקונים ארוך. חשוב להעלות בתיאום הציפיות מי צריכים לאשר את התוכן ולוודא שיש להם זכות לתת פידבק.

2. אתרי כתיבה גדולים

יש חברות שקיימות בדיוק בשביל מנהלי האתרים והעסקים שמתקשים עם הפקת תוכן באופן עקבי, לדוגמא אתר כתבנית. החברות האלו מתמחות בעיקר במאמרים והן יוכלו, במחיר חסכוני, להפיק לכם את מה שאתם מבקשים. חשוב לקחת בחשבון שהתוכן כנראה לא יהיה מושלם, אבל היו לי לקוחות שהעידו שיותר קל לערוך ולדייק תוכן שכבר כתוב מאשר להמציא את הגלגל. התוכן של כתבנית, למשל, מתומחר במחיר ממש נמוך.
היתרון: מחיר מעולה ויצירת תוכן במהירות.
החיסרון: הקול הייחודי של העסק עשוי להיבלע, מחייב הגהה.
פתרון טוב למסות של מאמרים, בעיני פחות מומלץ לעמודים חשובים כמו עמוד הבית, האודות ועמודי שירות.

3. להוציא החוצה לכתיבת תוכן מקצועית

אין ספק שכתיבת תוכן מקצועית לאתר שלנו היא האידיאל שכולנו שואפים (או צריכים לשאוף) אליו. כתיבת תוכן מקצועית יכולה כל כך להקל עליכם. גם אם ההוצאה נראית כבדה, תחשבו על כמות הזמן שייחסך מכם, עוד יותר חשוב -כמה תוכן מקצועי יכול להגדיל את אחוז ההמרה באתר שלכם. מניסיון, זה כל כך משתלם. מה גם שכותבת תוכן מצוינת תדע להביא את הערך והייחודיות שלכם ושל העסק בצורה אותנטית, וזה בהכרח יגדיל לכם את ההכנסות מהאתר. כדי לבחור כותבת תוכן שמדברת אליכם כדאי להסתכל על עבודות קודמות ולראות האם השפה מתאימה לכם. וכמובן כדאי לבדוק כימיה בשיחה משותפת לפני שמתחייבים לעבודה.
היתרון: כשיש כימיה ונוצר חיבור טוב, זה הפתרון האידיאלי.
החיסרון (לא באמת): עוד לא נמצא הפתרון לאישור התוכן בשניה, ולכן חשוב גם לפנות זמן למעבר על התוכן.
מילה אישית על כתיבת תוכן: בפרויקטים שאני מנהלת, אני מוצאת שלעשות פגישות מרוכזות לכתיבת תוכן או אישור תוכן, זה פתרון שמניע לפעולה וגורם לדברים לקרות.

ניהול פרויקט נכון - איסוף חומרים לאתר

ניהול פרויקט טוב - איסוף חומרים חכם

מאיפה להתחיל? כשבונים אתר צריך לבקש המלצות מלקוחות, לקבוע צילומי תדמית לאתר, לבחור תמונות מתיק עבודות, ועוד, ועוד, ועוד חומרים שייצגו את העסק שלנו באתר…
כבר שמעתי על מקרים שבנו אתר ורק אחרי שהאתר היה מוכן ובאויר, קלטו שהוא בעצם ריק מתוכן. בעיני הגדרת החומרים שצריך לאסוף זה חלק חשוב באפיון האתר שנעשה עוד לפני בניית האתר.
זה לוקח הרבה זמן ואנרגיה, וזה בנוסף לזמן והאנרגיה שהעסק גם ככה לוקח מאיתנו. מקרים מעצבנים אחרים הם מקרים שבהם אנחנו תלויים בספקים אחרים – ספקים שצריכים לשלוח לנו חומרים, לקוחות ממליצים שצריכים לשלוח לנו המלצות וכו'… יוצא שהחומרים נמרחים ונמרחים ודברים פשוט לא קורים.
במקרה של איסוף חומרים ארגון ותיעדוף הם התשובה. הנה הטיפים שלי לאיסוף חומרים במהירות וביעילות:

1. חלוקה למשימות

קחו לכם יומן, מחברת, פתקיות נדבקות, כל דבר שעוזר לכם לארגן את הראש ותכתבו את כל מה שיש לעשות כדי שהחומרים יוכלו לעלות לאתר. ההמלצה שלי היא לפרק את הדברים האלה למשימות כמה שיותר קטנות. יש לפירוק הזה שני אפקטים – המשימה לא תראה ענקית ובלתי אפשרית, אלא כל פעם נעשה שלב אחר שלב. ובנוסף, בכל פעם שנסיים משימה יהיה לנו סיפוק מזה שהתקדמנו עוד שלב. ככה נרגיש שאנחנו עובדים ומתקדמים, וגם נגיע לתוצאה בסוף מהר יותר.
למשל: בחירת תמונות לתיק עבודות, איסוף לוגואים של חברות, בקשת המלצות מלקוחות, תמונות של הצוות.

2. פגישת עבודה

פגישות עבודה הן דרך מעולה לתקתק עבודה. תלוי בצורך, אבל אפשר לבחור קולגה רלוונטית, מישהו/י מהצוות. אני לדוגמא, עושה את זה עם הלקוחות שלי בפרויקטים שאני מנהלת. בפגישת עבודה נפתח זום משותף, נחליט מה המשימות שלנו לפגישה, ואז נשים על מיוט ונתחיל לעבוד! זה ממש כמו לסגור חלון זמן לעבודה מסוימת, רק שמעצם העובדה שיש איתנו 'מישהו על הקו', זה משאיר אותנו במחויבות. וגם נחמד לזכור שאנחנו לא לבד עם האתר שלנו, לא?.

3. תזכורות

כשיש לנו תלות באחרים ואחרות, ובמיוחד כשאנחנו מתעכבים בגללם, כדאי לתזכר! לא להתבייש לחפור לאף אחד, אנחנו צריכים מהם משהו חשוב ומותר לנו לתזכר אותם. בין אם זה ספקים עמוסים או לקוחות שביקשנו מהם המלצה. תסמכו עליי, הם ישמחו לתזכורת הזו. אף אחד לא רוצה להתחייב למשהו ולשכוח לעשות אותו!

בחירת עיצוב לאתר

חוסר החלטיות לגבי מבנה/עיצוב האתר

לקוחות שמתלבטים יותר מדי זה דבר שאני שומעת בעיקר מצד בוני ובונות האתר. ועדיין, אני בטוחה שגם כמי שבונים עבורו את האתר זו סיטואציה די מבאסת. אולי לא הצלחנו להיסגר על הצבעוניות, אולי פתאום המבנה לא מדויק לנו, אולי התמונות והאייקונים לא קולעים בול. אנחנו רק רוצים שהאתר באמת ייצג אותנו ואת העסק.
בניהול פרויקט נכון, ובמיוחד אם עושים אפיון אתר בצורה נכונה, מחליטים על המבנה וההשראה לעיצוב עוד לפני בניית האתר. ככה עושים תיקונים על הנייר ונסגרים על קו עיצובי לפני תחילת העבודה.
כשמגיעים לאמצע הפרויקט, זה כבר מתחיל לעכב אותנו, אז מה אפשר לעשות?

1.    פגישות עבודה

גם כאן, פגישת עבודה בה עושים תיקונים בלייב בלי פינג פונג של "מה דעתך עכשיו". לפגישה הזו אני ממליצה להתכונן עם רשימת הדברים שלא מוצאים חן בעיניכם, לחשוב על מה הייתם רוצים במקום ולהתחיל ולנסות. כשזה קורה בלייב זה חוסך לשני הצדדים המון זמן ומקל עלינו את ההתלבטות – יש לנו עם מה להשוות ואנחנו מיד רואים מה קורה.

2.    חיפוש השראות

לפעמים ממש קשה לדעת מה אנחנו רוצים, והשראה ממש יכולה לפתוח אותנו לכיוון שנאהב. כשנחפש השראות אפשר לחפש אצל קולגות מהתחום שלנו, אפשר לחפש אצל אנשים שיש לנו הערכה אליהם, ואפשר לחפש בפייסבוק פוסטים של 'שתפו את האתרים הכי יפים שראיתם'. תמיד קיים משהו שם בחוץ שנאהב, ואפשר להצביע עליו כשנרצה לבנות משהו משלנו.

3.    לשחרר פרפקציוניזם

זה אולי הטיפ שהכי קשה לעקוב אחריו, אני יודעת. אבל תזכרו שעדיף לעלות עם האתר לאוויר, ככה שיראו שאנחנו קיימים, ולהמשיך לדייק תוך כדי מאשר להיתקע עם השינויים במשך המון זמן. לכן אני ממליצה לשחרר קצת. אם יש משהו שממש לא עובר בגרון, כמובן שכדאי לשנות. אבל אם זה 'לא בטוח', אז עדיף לשחרר ולעלות.

לסיכום, טיפים לניהול פרויקט בניית אתר

בדרך כלל העיכוב לאתר יהיה תלוי בנו, בעלי ובעלות האתר. אנחנו האחראים הראשיים על האתר שלנו. אבל יכול להיות שהן גם יהיו תלויות בבונה האתר, ובמקרה כזה, אם יש הרבה עיכובים שקשורים באיש או אשת המקצוע שלכם, זה הזמן לפתוח את הצעת המחיר לבניית האתר ולבדוק התחייבויות (וזה גם המקום לציין שבהצעת מחיר לאתר צריכה מראש להיות התייחסות לזמנים ותיקונים). במקרים חריגים אפשר גם להחליף איש/אשת מקצוע.

הכי חשוב, אפשר לפתור הכל דרך ניהול הפרויקט של בניית האתר.
רוצים להתייעץ על הפרויקט שלכם? אני כאן כדי לגרום לזה לקרות!
מוזמנים להגיב למאמר ותמיד אפשר לכתוב לי בוואטסאפ 😊

מה חשבת על המאמר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון על המאמר הבא?

אני רק צריכה ממך את כתובת המייל כדי לעדכן בפעם הבאה שאפרסם מאמר :)