שיפור יחס המרה באתר - למה זה כל כך חשוב ואיך עושים את זה?

תוכן עניינים

אם יש לך אתר, ובמיוחד אם יש לך קמפיין פעיל לקידום האתר, כנראה שהמושג יחס המרה מוכר לך. באופן טבעי, נרצה לשפר את יחס ההמרה שלנו ככל האפשר. שיפור יחס המרה יעזור לנו למקסם את התוצאות של האתר. אתר זה כלי שיווקי שמאוד קל למדוד את התוצאות שלו. מהאתר שלנו נרצה כמה שיותר פניות, כמה שיותר עסקאות, וכמה שיותר רכישות אונליין – במידה ואפשר לשלם באתר.  במאמר הזה אכתוב גם איך אפשר למדוד את יחס ההמרה וגם איך אפשר לשפר את יחס ההמרה שלנו.

מה זה יחס המרה?

יחס המרה זה היחס בין כמות הכניסות לאתר לבין כמות ההמרות (=הרכישות, השארות הפרטים).
אם היו לי 100 כניסות לאתר ומתוכן היו 2 רכישות. יחס ההמרה שלי הוא 0.02. חשוב לציין, המספר עצמו של יחס ההמרה לא כזה מעניין, אבל כן חשוב לדעת כמה רכשו מתוך כמות הכניסות לאתר.
לפעמים מגיעים אליי לתהליך שיפור חווית משתמש ואומרים לי "אין רכישות!", וכשאני נכנסת לנתונים אני מגלה שפשוט אין כניסות לאתר. לכן יחס המרה בהכרח נמדד מול הכניסות לאתר.
כמה כניסות צריך? כמה אלפים לאתרי שירות ולפחות 10K כניסות לאתר איקומרס (חנות אינטרנטית).

למה כדאי לעשות שיפור יחס המרה?

מקסום תקציב השיווק שלנו – אם השיווק שלנו מביא 500 כניסות ומהכניסות האלה יש לנו 10 רכישות. עדיף להגדיל את יחס ההמרה כך שיהיו לנו 20 רכישות, מאשר להגדיל את תקציב הפרסום ולהגיע ל1000 כניסות שיניבו 20 רכישות. בצורה כזו, כשכן נגדיל את תקציב השיווק הצמיחה תהיה הרבה יותר משמעותית. במקום להכפיל תוצאות קטנות, נתחיל להכפיל תוצאות גדולות!
כמובן, אנחנו רוצים להגדיל המרות! אם נשפר את יחס ההמרה יהיו לנו יותר המרות ויותר רכישות. חשוב לזכור שלא כל פעולה שמתבצעת באתר שלנו היא בהכרח רכישה. נרצה לעודד גם פניות אלינו, המשך מעקב בסושיאל, הרשמה לניוזלטר ואולי פעולות נוספות. כשנגדיל את יחס ההמרה ויהיו לנו יותר רכישות, גם שאר הפעולות יתרבו.

 

שיפור יחס המרה כדי להגיע לעוד רכישות

מה חשוב לבדוק לפני שיפור יחס ההמרה

נרצה לבדוק איפה הבעיה שלנו. אם יש 500 כניסות לאתר ו-10 רכישות, האם זה נובע מזה שלא היו בכלל כניסות למוצר? כך נגלה אם הבעיה שלנו היא במסע המשתמשים באתר.
האם זה נובע מזה שלא היו לחיצות על כפתור הוספה לסל? כך נגלה אם הבעיה שלנו היא בהנעה לפעולה לרכישה.
האם זה נובע מזה שלא סיימו רכישות? כך נגלה אם יש לנו בעיות ברכישה עצמה, תהליך מסורבל או בכלל בעיה טכנית.

איך נבדוק מה צריך לעשות כדי להגדיל המרות?

יש לנו מספר כלים למדוד את הנתונים כדי לבצע את הבדיקה לפני תהליך שיפור יחס המרה.

  • גוגל אנליטיקס – כלי של גוגל שמודד לנו את התנועה לאתר. יש לו פונקציות בסיסיות של מדידת כניסות וכניסות לעמודים ספציפיים. אפשר לזהות שם נתונים כמותיים.
    בגרסה היותר מפותחת של גוגל אנליטיקס, יש כלי שנקרא גוגל תג מנג'ר, הוא יודע להגיד לנו כמה לחצו על כל כפתור וכפתור באתר. זה מתאים למותגי איקומרס מאוד גדולים שצריכים לעשות עבודת ניתוח רחבה.
  • פיקסל של פייסבוק – הפיקסל הוא קוד שמוטמע באתר שלנו ויוצר תקשורת בין האתר שלנו לפייסבוק. כשרץ לנו קמפיין ממומן נוכל לראות נתונים, כמה נכנסו למוצר, כמה הוסיפו לעגלה, וכמה רכשו.
  • הוטג'אר – קטע קוד שנטמיע באתר ואחראי על הקלטת מסך של המשתמשים שלנו. זה מאובטח לחלוטין ואין על המשתמשים שום פרט מזהה, אבל ההקלטות שוות זהב! אפשר לראות את המשתמשים כשהם חושבים או נתקעים וזה יעזור לנו בהמשך לשפר את יחס ההמרה.

אגב, אם אין לכם את אחד מהדברים האלה, אני ממליצה בחום להתקין. במאמר הזה פירטתי יותר על כל אחד מהכלים למדידת המרות.

 

מדידת נתונים לפני תהליך שיפור יחס המרה

מה השלבים לשיפור יחס ההמרה באתר?

1. דף הנחיתה שלנו

נרצה לבדוק מאיפה הכניסות לאתר והאם מקבלים מה שרוצים לקבל.
אם למשל יש לנו קמפיין שמראה מוצר מסוים, אבל הפרסום מוביל לעמוד הבית, ייתכן ונאבד לקוחות בדרך שלא יבינו לאן הם הגיעו.
אם יש לנו כניסות לאתר דרך עמוד בבלוג שלנו, כדאי לבדוק לאן העמוד הזה מפנה ולמקסם אותו.
בדיקה עצמית- בודקים לאן הקמפיין השיווקי שלנו מפנה והאם הוא מפנה למקום רלוונטי. בודקים את מילות החיפוש שלנו בגוגל דרך גוגל סרץ קונסול ומה מקבלים בעמודים האלה.
מה עושים? במידת הצורך נשנה את הלינק לקמפיין. זו הזדמנות מעולה לשדרג את עמודי התוכן שלנו, עם הפניה לשירות או להורדת מתנה, או בכלל הנעה לפעולה.

2. לאן הגענו?

אחרי שבדקנו שבכלל הגיעו לעמוד רלוונטי, כדאי שנבדוק האם ברור לאן הגיעו. לנו ברור שהכל יהיה ברור, זה הרי האתר שלנו 😊. בנקודה הזו, נרצה להיכנס לראש של הלקוחות שלנו ולנסות להבין מה הם יחוו בצפייה באתר שלנו.
בדיקה עצמית - ברור לאיזה אתר הם הגיעו? ברור מה מציעים להם כאן? את הבדיקה הזו מומלץ לעשות עם לקוחות קיימים או חדשים. גם דיעה של 3 אנשים מקהל היעד שלנו תעזור להגיע לכיוונים חדשים.
מה עושים? הכי חשוב לוודא שממבט ראשון ברור לאיזה אתר הגענו. כמה דרכים להבהיר: 

  • לוגו – אם בלוגו שלנו מוסבר על העסק שלנו. חשוב לוודא כמובן שהלוגו גדול וקריא.
  • תפריט – זה טריקי כי התפריט זמין לנו רק בכניסה ממחשב (וגם שם לא תמיד), בתפריט נרצה לתת ביטויים ייחודיים לעמודי האתר שלנו.
  • כותרת – בכל עמוד באתר נרצה כותרת ראשית שתסביר לאן הגענו. 
  • פירורי לחם – באתרים לפעמים יש מבנה כזה: בית>>חנות>>מוצרים לבית>>שידה לסלון דגם ענבר. רק מסריקה של האלמנט הזה הבנתי לאיזה אתר הגעתי ומה מוכרים לי כאן.

תראו מה מהנקודות רלוונטי לכם ותיישמו באתר.

3. תוכן

כבר כמה פעמים כתבתי שאני לא רוצה לתת ללקוחות שמגיעים לאתר שלי לשאול שאלות. ואחרי האמירה המפתיעה הזו, מה שעומד מאחוריה הוא השאיפה שהלקוחות שלי יקבלו את כל התשובות מהאתר עצמו, בלי צורך בלשאול אקטיבית. שאלה משמע ספק אצל הלקוחות שלנו, ואנחנו לא רוצים לעודד ספק.
בכל עמוד ועמוד באתר, נרצה לתת את כל המידע שהלקוחות שלנו יכולים לרצות.
מידע על המוצרים - ממה המוצר עשוי, למה הוא משמש, מידות וגדלים.
מידע על המשלוחים – לאן שולחים, כמה עולה משלוח, ועוד ועוד.
בדיקה עצמית: עברו על המוצרים שלכם ובדקו איזה מידע חסר ואיזה שאלות אפשר לשאול.
מה עושים? קדימה, לכתוב. תיאור מוצר, אלמנט של משלוחים שיחזור על עצמו בכל המוצרים, שאלות ותשובות.

 

מתן מידע ללקוחות כדי להגדיל המרות

4. אמינות

אני תמיד שואלת בהרצאות שלי, "הייתם קונים מאתר שאתם לא סומכים עליו?" ותמיד התשובה היא ברור שלא. אמינות היא קריטית כדי לאפשר ללקוחות שלנו לקנות מאיתנו. זה נמצא בתת המודע שלנו, ואנחנו תמיד כלקוחות נחפש את העוגנים כדי לסמוך על המותג שמוכר לנו.
בדיקה עצמית: איך בניתם אמינות באתר שלכם? דברים שהם מאסט – מדיניות משלוחים והחזרות, שאלות ותשובות, הוכחה חברתית. האקסטרה יכול להיות כתיבת בלוג בתחום שלכם, הרחבת מידע, מתן טיפים ושיתופי פעולה עם גופים גדולים.
מה עושים? אחרי שתראו מה חסר לכם באתר, זה הזמן לצאת לזמן עבודה ולהשלים את החסר! לאסוף המלצות, לכתוב בצורה ברורה את המידע החסר, להוסיף בלוג.

5. מהירות טעינה

אחד הדברים שמבריחים משתמשות ומשתמשים מהאתר, זה אתר שנטען לאט מידי. הגענו לתקופה בה אין לנו סבלנות לכלום. עוד שלוש שניות עד שהאתר יעלה, זה כבר יותר מידי זמן. ולכן, מהירות אתר יכולה להשפיע מאוד על יחס ההמרה.
בדיקה עצמית: נסו להיכנס, רצו ממכשיר חדש, אל האתר שלכם. יש כל מיני כלים של גוגל ודומיו שנותנים ציונים, אבל בסוף, לא גוגל הוא זה שנכנס לאתר, אלא אנשים. הם נכנסים מכל מיני מכשירים ולכן נרצה לבדוק את עצמנו מה קורה בפועל.
מה עושים? מהירות אתר זה תחום מלא בפני עצמו, והנה כמה טיפים שאפשר ליישם כדי לעזור לאתר להיטען קצת יותר מהר.

  • הסרת תוספים ותבניות שכבר לא בשימוש – תבנית לאתר ותוספים (רלוונטיים לאתרי וורדפרס) שוקלים הרבה. נרצה למחוק את מה שלא רלוונטי כדי להקטין את נפח האתר.
  • תמונות בגודל מתאים – גודל הכוונה, מידות התמונה. בד"כ נקבל תמונות מקצועיות ברוחב של 3466 וגובה של יותר מ-2000. המספרים האלה רלוונטיים להדפסה או פיתוח אבל לא לאתר שלנו. רוחב המסך המקסימלי שנרצה להתייחס אליו הוא 1920 פיקסלים. בתמונות שצריכות להיות על כל רוחב המסך, נגדיר רוחב של 1920. בכל תמונה אחרת, רוחב של 850-1000 מספיק בהחלט. תתפלאו כמה זה משפיע על משקל התמונה.
  • דחיסת משקל התמונות – משקל הכוונה משקל הקובץ, נרצה להיות בשאיפה לתמונות כמה שיותר קלות. תמונות סטנדרטיות לאתר לא צריכות לשקול יותר מכמה עשרות קילו בית. לתמונות גדולות באמת, אלה ששישמשו כרקע, או תמונות מעוצבות במיוחד, אפשר להגיע ל300KB. אני מודה שבעיני שווה לוותר על תמונה ענקית כדי לשמור על מהירות האתר ולמצוא לה פתרון עיצובי. גם את גודל התמונה וגם את משקל התמונה, אפשר לשנות דרך אתר SQOOSH, אתר שאני מאוד אוהבת לעבוד איתו כי הוא מאפשר שליטה מלאה על התמונה והתוצר שאני מקבלת. דרך האתר אפשר להגדיר את גודל התמונה, ולשלוט בכמה איכות נרצה להוריד. אפשר לראות איך האיכות משפיעה על משקל התמונה ולראות את הפער לפני ואחרי הדחיסה.

 

הקטנת גודל ומשקל תמונה כדי לשפר מהירות אתר לשפר את יחס ההמרה

חוץ מזה, אני תמיד ממליצה גם להתייעץ עם מומחה מהירות אתר – יש אנשים שזה המקצוע שלהם ויודעים לכווץ את קוד המקור של האתר או לעשות כל מיני מניפולציות כדי שהאתר ייטען מהר יותר. אם האתר באמת איטי, זה כל כך שווה את ההשקעה. אנשים לא מחכים היום שהאתר שלהם ייטען, וזה בהכרח ישפר לכם את יחס ההמרה.

תהליך שיפור יחס המרה

כתבתי במאמר הזה גם על בדיקת האתר כדי לבדוק איפה אפשר לשפר את יחס ההמרה, וגם על איך אפשר הלכה למעשה לשפר את יחס ההמרה באתר. צריך להשקיע קצת זמן, ובעיקר לחשוב מחוץ לקופסה ולהסתכל מנקודת המבט של הלקוחות שלנו. יש לתהליך הזה אפקט אדיר על ההכנסות שלנו מהאתר.
מה שיגרום ליותר לקוחות לקנות זו חווית משתמש טובה.
החוויה היא גם פונקציונלית וטכנית – שיצליחו להתמצא באתר ולעבור תהליך רכישה פשוט.
וגם חוויה רגשית – התחברות למותג, הבנת הערך, ורצון וחשק לקנות.
יחס המרה טוב שנובע מחווית משתמש טובה, יגרום לנו להוציא פחות כסף על שיווק ולמכור יותר.

אני יודעת שלעשות תהליך שיפור יחס המרה יכול לדרוש זמן ואנרגיה. ולכן יצרתי שירות כזה בעצמי, בו אני עוברת על האתר ומזהה את כל מה שפוגע בחווית המשתמש ומשפיע על יחס ההמרה. התהליך מתחלק לכמה חלקים:

מחקר האתר והתחום:

חשוב לי ללמוד את האתר והעסק, להבין את היתרונות המשמעותיים, את המסר של העסק וללמוד מה המטרה של האתר. המחקר דורש מכם לענות על שאלון אפיון ולהיפגש איתי לשעה בה אלמד על העסק שלכם יותר.

ניתוח נתונים:

אני עובדת רק עם אתרים שיש להם כניסות, שיש אנליטיקס מותקן על האתר ורצוי כאלה שיש להם גם הוטג'אר. כשאני מתחילה בתהליך אני עוברת על כל הנתונים, מסתכלת על הקלטות המסך של הכניסות לאתר ובודקת איפה ההמרה מתפספסת.

משוב מלא על האתר:

אחרי שאני לומדת את העסק ומבינה את הנתונים, אני ממרכזת את כל המסקנות למסמך משוב אחד, ובו יש הערות על כל האלמנטים באתר. תוכן, מבנה, היבטים טכניים, אסטרטגיה, עיצוב וקידום. המסמך מפורק לכמה שיותר סעיפים ברורים כך שיהיה קל לבצע אותו.

ביצוע השינויים בפועל:

זה השלב שתוכלו לבחור אם מי מטעמכם יבצעו את השינויים או שתרצו שאני אבצע אותם. אם יש בונה אתר איתו אתם כבר עובדים, עדיף שהוא יהיה על הביצוע. אני כמובן כאן לכל עזרה שתידרש.

לכל הפרטים על תהליך שיפור חווית המשתמש.

יחס ההמרה שלכם חשוב!

בין אם תעבדו עליו לבד, או תעשו תהליך מלא איתי, תסתכלו על האתר שלכם, על הנתונים שלו ותהיו בשאיפה מתמידה להשתפר. הלקוחות הקיימים שלכם יעריכו אתכם וישמחו לחזור אליכם, ולקוחות חדשים יתאהבו כבר מההתחלה.

אם המאמר הזה תרם לך, אני ממש אשמח לדעת על זה! אפשר לכתוב לי בוואטסאפ או לכתוב לי בתיבה כאן למטה.
אפשר לשלוח את המאמר למי שישמחו לקרוא גם 🙂 

מה חשבת על המאמר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון על המאמר הבא?

אני רק צריכה ממך את כתובת המייל כדי לעדכן בפעם הבאה שאפרסם מאמר :)