פרק 1 - איך אפשר לקדם את האתר שלנו בתקופות משבר

 

 

תמלול הפרק:

היי! איזה כיף שהצטרפתם לפודקאסט הנעה לפעולה, הפודקאסט שמניע אתרים ועסקים לרווחים. אני יעל בן מיור, מאפיינת חווית משתמש וכאן אנחנו נדבר על חווית משתמש, אתרים וכל מה שצריך כדי לגרום לאתר שלנו להצליח ולהרוויח כסף!
הפודקאסט הזה תוכנן והוקלט במהלך מלחמה, וכל הזמן אני שומעת על עסקים שלא עובדים בגלל המשבר, או לא משווקים בגלל המשבר. זה גרם לי לחשוב על זה שלא כל פעולה שלנו חייבת להיות כלפי חוץ,
יש לנו מה לעשות גם בינינו לבין עצמנו ועדיין להתקדם. כך נולד הרעיון של הפרק היום!
היום אנחנו נדבר על איך אפשר לקדם את האתר שלנו בתקופות משבר?
תקופת משבר יכולה להיות משבר אישי, תקופה חלשה בעסק, או משבר גדול יותר, כמו מלחמה או קורונה, שלפעמים נגזר עלינו להנמיך פרופיל בעשייה כלפי חוץ ונשאר לנו להיות בעשייה כלפי פנים. היום אני רוצה לדבר על כל מיני דרכים שבהן נוכל להיות פרואקטיביים בעסק ובמיוחד באתר שלנו.

כשהתחילה המלחמה הבנתי שאין סיכוי שאני משווקת עכשיו וכותבת פוסטים, ויותר מזה -אני לא מסוגלת לחזור למי שהתעניינו בשירותים שלי לפני המלחמה. ככה החלטתי לקדם דברים מאחורי הקלעים, וזה גרם לי לחזור לאתר שלי.

אני אתן חמישה דברים שאפשר לעשות באתר שלנו כדי לקדם אותו ואולי לשפר אותו:

הדבר הראשון - לחדש ולרענן תוכן.
אחד הדברים שהכי קל לעשות כדי לרענן את האתר זה לחדש את התוכן. להוסיף ולעדכן דברים רלוונטיים.
אפשר לעבור על הלוגואים של הלקוחות שלנו ולהוסיף חדשים, לעבור על ההמלצות ולהוסיף המלצות חדשות. למתקדמות אפשר לכתוב מאמר חדש לבלוג.
טיפ סביב כתיבת מאמר: אני פיצלתי כל כתיבת מאמר לבערך 10 משימות. מצד אחד זה מרגיש הרבה, ומצד שני די פשוט לבצע אותן. אני מפרקת את המשימות למשימות קטנטנות וככה כל צעד קטן מרגיש התקדמות. אין לי משימה שנקראת "לכתוב מאמר לבלוג" אלא "לבחור נושא" "לכתוב ראשי פרקים" "לבחור תמונות" וכד'.
ככה אני יכולה להתקדם ולחדש.
אז הטיפ הראשון שלנו יהיה לחדש תוכן, כל תוכן.

הדבר השני שאפשר לעשות, וממש ממש כדאי, הוא להכיר את האתר שלנו.
לפעמים אני מודה שזה מפתיע אותי כמה אנשים לא מכירים את האתר שלהם. הלקוחה הראשונה שלי אי פעם היתה מעצבת מוצרי תינוקות ואני ניהלתי לה את האתר. היא היתה מפנה אלי כל לקוחה שהסתבכה באתר. לא היה לה מושג איך עובדת רכישה. וכמה אני חפרתי לה שתיכנס בעצמה ותנסה להתמצא, כמה זה חשוב!
או לקוח שאמר לי שהוא לא מסוגל להסתכל על האתר שלו. איזה באסה זה! חשוב שנכיר את האתר, דווקא כן להתמודד איתו, להבין מה טוב ומה פחות טוב, ולראות מה חסר לנו כדי להגיע להשלמה עם האתר.
אני מאוד ממליצה להיכנס לאתר ממחשב ומהטלפון, לבדוק מה דעתנו על האתר, אולי נגלה משהו שבכלל לא רלוונטי.. כדאי לדפדף קצת, לראות שדברים עובדים טכנית, להכיר איזה עמודים יש לנו ואיפה הם נמצאים. לראות איך האתר שלנו נראה מהטלפון.
אני מבטיחה שבכל בדיקה כזו אפשר לצאת עם כמה נקודות לשיפור האתר, קטנות ככל שיהיו.
אז הדבר השני שאפשר לעשות זה להכיר את האתר שלנו, ואולי להוציא מהמסע הזה והטיול בתוך האתר עוד משימות לביצוע.

הדבר הבא שאפשר לעשות באתר הוא לעדכן תוכן שכבר לא נכון לנו.
כחלק מההכרות עם האתר נגלה פתאום שבאודות שלנו לא כתוב שהתחלנו ללמד במוסד אקדמי, או שבשירותים שלנו לא מופיע השירות הכי חשוב שלנו, אולי סתם נגלה שעדיין מפורסמת אצלנו הדרכה מלפני חודשיים או שיש לנו עוד תוכן שמדבר על הקורונה.
לא סתם הסעיף של עדכוני תכנים מגיע אחרי ההכרות עם האתר. ככה נגלה את כל מה שלא רלוונטי, וזה זמן מעולה לעדכן את התכנים שלנו ולהפוך את האתר ליותר רלוונטי לעדכני. 
לפעמים עבודת העדכון מצריכה להוריד כמה תכנים ולסדר משפטים, ולפעמים זה יכול להיות פרויקט קטן של חידוש התוכן. כך או כך, מומלץ לבחור מה נכון לנו ולהתקדם בקצב שמתאים לנו.

הדבר הרביעי שאפשר לעשות עם האתר שלנו הוא לבחור משימה מהעבר ולקדם אותה.
לכולנו יש איזה שהוא משהו שרצינו פעם לעשות באתר וזה לא יצא. אצלי זה לעבוד על עמוד שיש לי עם שירותים לבוני אתרים, עמוד ששכחתי ממנו כשעשיתי עיצוב מחדש והוא נראה זוועה. אצל לקוחה שלי זה היה לייצר תבנית לדף נחיתה כדי שהיא תוכל כל פעם להכניס את התוכן הרלוונטי לשירות שלה.
אצל לקוח אחר זה היה להוסיף לכל הסרטונים כתוביות ואצל לקוחה נוספת זה היה לארוז את המאמרים שלה לקורסים דיגיטליים.
אני בטוחה שלכל אחד ואחת ששומעים את הפרק הזה יש איזו שהיא משימה שקשורה לאתר ודחינו אותה מספיק זמן. אז הנה! זה הזמן 🙂

והדבר האחרון שנוכל לעשות עם האתר שלנו זה לקדם אותו אורגנית.
קידום אורגני מדבר על להופיע בגוגל בלי לשלם כסף לגוגל. בכל חיפוש שנעשה יהיו לנו תוצאות ממומנות, כאלה שכל קליק עליהן עולה כסף, ואז תוצאות אורגניות.
העיקרון הוא עיקרון פשוט: גוגל מקדם תוכן רלוונטי לחיפוש. כדי לגרום לתוכן שלנו להיות רלוונטי נצטרך לדאוג גם למילות חיפוש להופיע יותר באתר שלנו, וגם לדאוג לכמה שיותר קישורים שמובילים אל האתר שלנו.
כדי לקדם את האתר שלנו בצורה אורגנית יש תורה שלמה ללמוד, ובכל זאת, חשבתי על כמה טיפים כדי כן להצליח לקדם את האתר:
בין אם האתר שלכם בנוי בוורדפרס או בוויקס, יש לנו כלים שעוזרים לנו לבחון את הקידום שלנו של מאמרים.
בוויקס זה חלק ברירת מחדל בחבילה הבסיסית שלהם.
בוורדפרס צריך להתקין תוסף שנקרא יוסט SEO.
עם הכלים האלה אפשר עבור כל עמוד להגדיר איזה ביטוי נרצה לקדם ולקבל פידבק על מה נוכל לעשות כדי לקדם אותו יותר טוב.

לסיכום, נתתי פה חמש דוגמאות לדברים שאפשר לעשות כדי לקדם את האתר שלנו בתקופת משבר, או כל תקופה שבה אין לנו המון מה לעשות ואפשר להתרכז בעסק שלנו.
הדבר הראשון היה להוסיף תוכן חדש לאתר, להוסיף המלצות, תמונות ומאמרים.
הדבר השני היה להכיר את האתר שלנו, להיכנס מהמחשב ומהטלפון כדי לראות שהכל תקין.
הדבר השלישי היה לעדכן תוכן שכבר לא רלוונטי.
הדבר הרביעי היה לבחור משימה שתמיד דחינו בהקשר לאתר שלנו ולממש אותה.
והדבר החמישי והאחרון היה לקדם את האתר שלנו בצורה אורגנית.

מקווה שלקחתם משהו שאפשר לעשות עם האתר שלכם, אני יותר מאשמח שתספרו לי מה עשיתם בעקבות הפרק הזה. אפשר למצוא אותי בכל הרשתות החברתיות בחיפוש השם שלי, יעל בן מיור, או באתר, חפשו יעל בן מיור בגוגל.
נתראה בפרקים הבאים!

שיתוף הפרק: