הקמת אתר מכירות - השקעה שמחזירה את עצמה

תוכן עניינים

הקמת אתר מכירות זה תהליך לפעמים מאיים. תהליך שלוקח זמן, ועולה המון כסף. כתבתי את המאמר הזה אחרי שראיתי המון אתרי מכירות שפשוט לא מצליחים להתניע ואחרי המון פגישות עם בעלי ובעלות חנויות שלא מצליחות למכור. במאמר הזה אכתוב איך אפשר להתכונן לתהליך הקמת אתר מכירות ומה חשוב לדעת כדי שהוא יחזיר את ההשקעה.

היתרונות של הקמת אתר מכירות

אתר מכירות זה אתר שיש בו מוצרים, והוא מעודד רכישה אונליין. זה אתר שבאופן ישיר מכניס לנו כסף לעסק! היתרונות באתר מכירות הם שאנחנו ננהל חנות, רק בלי להתעסק עם שכירות, עובדים, אבטחה, ועוד ועוד. רק הגולשים מול האתר.

כמות ההוצאות על אתר מכירות היא קטנה משמעותית –

תפעול של חודש אחד או גג שלושה של חנות פיזית יכול להשתוות לבניית אתר מכירות וחנות אינטרנטית. יש המון הוצאות שיורדות לנו מהראש. בנוסף, יש לנו הקמה חד פעמית של אתר המכירות שלנו וזהו. הוצאות התפעול שלנו הן רק עבור מכירות. בניגוד לחנות פיזית שם צריך לשלם שכירות, חשמל ומשכורות, בלי קשר לכמה רכשו מאיתנו.

היתרונות של הקמת אתר מכירות

ריווחיות מיידית

בניגוד לאתר תדמית, בו משאירים פרטים ואולי יסגרו ואולי לא, בחנות מיד מכניסים לעגלה, עוברים לתשלום ומסיימים הזמנה. בצורה כזו האתר יכול לפעול בלי התערבות שלנו כמעט.
הרכישות הן מיידיות, לא תלויות בהרבה גורמים (כבר נדבר גם על זה), ומאפשרות לנו להנות מהכנסות בקלות.

הזדמנות להתייעלות ואוטומציות

המטרה שלנו היא להרוויח כמה שיותר כסף בכמה שפחות זמן והתעסקות. הנה, אמרתי את זה בשבילכם.
אתר מכירות זו הזדמנות נהדרת להגיע למטרה הנכספת הזו. הכלה כל יכול להיות אוטומטי בחנות.
רכישה בחנות ע"י לקוח -> קבלת מייל אוטומטי -> אישור הזמנה -> הוצאה למשלוח -> איסוף המשלוח -> סמס שמעדכן אתכם שהמשלוח הגיע ליעדו.
בכל אחת מהתחנות אפשר לחסוך זמן, שמשפר גם את מצב הכיס וגם את ההנאה והסיפוק של הלקוחות.

נגישות ללקוחות שלנו – הרבה יותר קל לקנות מאיתנו

אם פעם הלקוחות היו חייבים להגיע לחנות כדי לרכוש דברים, הרי שהיום אפשר הכל אונליין, אפשר בפיג'מה, בלי לבזבז זמן או עצבים בפקקים או באוטובוס, לקנות למעשה הכל.
סיפור קטן. באחד מסופי השבוע עשיתי עם בת הזוג שלי סיבוב בקניון לחיפוש בגדים, כמעט שלוש שעות בסיבוב בחנויות, 10000 צעדים ברחבי הקניון, עמידה בתורים או פסילת חנויות בעקבות תור היסטרי. הכל בשם חוסר הסבלנות. ברוכים הבאים לשנת 2023! צורך בנגישות זה צורך עיקרי שלנו. שהכל יהיה קל, זמין וקרוב.
אתר מכירות מאפשר את זה.

הגדלת מכירות דרך הקמת אתר מכירות

חשוב לדעת לפני הקמת אתר מכירות

יש תהליכים של הקמת אתר מכירות שנעצרים באמצע כי לא ידעו מראש כל מיני דברים, היה לי חשוב להקדיש כמה פסקאות לדברים שמאוד מאוד חשוב לדעת לפני כדי שאתר המכירות שלכם יהיה מדהים וריווחי וכדי שתהליך הקמת האתר יהיה הכי פשוט ומהנה.

כמה עולה לבנות אתר מכירות

בחנות אינטרנטית יש הרבה דרישות והתקציב צריך להיות בהתאם. הקמת חנות אינטרנטית תהיה בסביבות 30,000 ₪, לפעמים קשה להוציא את הסכומים הנדרשים להקמת חנות, מתוך חשש שלא נחזיר את ההשקעה. מה שחשוב לזכור, זה שאם בונים את האתר בצורה נכונה, בהכרח תחזירו את ההשקעה ויותר מזה.

כמה עולה לבנות  אתר מכירות? תכנון תקציב להקמת אתר מכירות

עלויות נלוות להקמת אתר

הסעיפים האלה תמיד נשכחים.
צילום – תמונות למוצרים, תמונות אוירה.
כתיבת תוכן – כתיבת תיאורי מוצר, כתיבת עמוד אודות לחנות, קופירייטינג לאתר, מיקרו קופי.
סידורים משפטיים- כתיבת תקנון לאתר, כתיבת מדיניות פרטיות ומדיניות משלוחים.
מערך משלוחים – חייבים לדאוג לכל נושא המשלוחים, למצוא חברה מומלצת ולהסדיר את כל המהלך.

כמה זמן לוקח להקים אתר מכירות

להקים אתר חנות לוקח זמן. גם כי יש הרבה יותר שלבים, גם כי יש המון תוכן שצריך להכניס (זה ממש לבנות חנות! רק באינטרנט על שרת), וגם כי יש אופרציה שלמה מסביב ולא רק הקמת אתר אינטרנט וזהו. בניית אתר מכירות יכולה לקחת בין שלושה חודשים לחצי שנה. תלוי בעיקר באנשי המקצוע וגם בכם ובקצב הבאת החומרים.
בהמשך המאמר אסקור את כל השלבים בהקמת אתר מכירות, ממליצה להכיר את השלבים ולהתכונן אליהם כדי להגיע מוכנים לתהליך ולבצע אותו ביעילות.

תכנון אוטומציות וחיבורים לצד ג'

מסביב לרכישה אונליין יש מערך שלם של תשלום, מיילים, משלוחים, סמסים, קידום, אריזות ועוד. לבנות אתר חנות זה לא רק לבנות אתר חנות. זה גם להקים את כל המערך שיאפשר רכישה אונליין.
זה אומר גם להבין בדיוק את כל מה שצריך, וגם לדאוג לתפעול של כל החלקים.
כבר שמעתי על חנויות שנתקעו בגלל שלא מצאו ספק משלוחים, או שפתאום הממשק שלהם לא תמך בחברת הסליקה.

אוטומציות לאתר מכירות

הקמת אתר מכירות

אפיון אתר מכירות

כשבונים אתר מכירות חשוב מאוד מאוד לעשות אפיון אתר מכירות. באפיון האתר ניקח בחשבון את כל הצרכים שלנו בחנות עצמה. באפיון נרצה להבין ולדייק את כל הצרכים שלנו. האם נרצה שהלקוחות שלנו מיד יעברו לסל עם ההוספה של המוצר לסל, או שנרצה לאפשר טיול בחנות ולהוסיף עוד ועוד מוצרים.
כחלק מהאפיון נרצה לקחת בחשבון שיקולים טכניים, למשל חיבורים עם צד ג'.

עיצוב אתר מכירות

כשנקים אתר מכירות נרצה להתחשב בעיצוב מינימליסטי. באתר מכירות הכבוד מגיע למוצרים שלנו ונרצה שהם יתפסו את הפוקוס. חשוב שעיצוב האתר יהיה בצבעי המותג ובאוירת המותג. יש לנו אלמנטים עיצוביים באתר מכירות כמו רקעים, כותרות, כפתורים, שכולם צריכים לדבר בשפה אחת ולהיות מעוצבים באותו קו.

עיצוב אתר מכירות

פיתוח חנות אינטרנטית

השלב האחרון בתהליך הקמת אתר מכירות הוא פיתוח החנות האינטרנטית. בשלב הפיתוח ניקח את כל החומרים שלנו, האפיון, והעיצוב ונגשים את האתר סוף סוף. זה השלב שבו החלומות מתגשמים ורואים אתר עובד 😊
חשוב מאוד בשלב הזה לעשות בדיקות, לבדוק שכל הדברים הטכניים עובדים כמו שצריך, שהזמנות נקלטות, שהסליקה מחוברת ושאין שלב בתהליך שנתקע ולא עובד.

הזנת תוכן

זה שלב שהרבה פעמים עוצר את תהליך הקמת אתר מכירות. השלב הזה מתחלק ל-2. הכנת התוכן והזנת התוכן.
הכנת תוכן – צילום תמונות, כתיבת תיאורי מוצר. חשוב לעבוד עם צלם מסחרי שידע לצלם תמונות שיחמיאו למוצרים שלכם. תיאורי המוצרים צריכים להיות אינפורמטיביים וכאלו שנותנים ביטחון לקנות מכם. כמה שיותר פרטים על המוצר, חומרים, שימושים, גודל וכל פרט שיענה על כל ספק שיש ללקוחות שלנו.
הזנת תוכן – אחרי שהתוכן מוכן, הגיע הזמן להזין אותו. אפשר להיעזר בצוות שלכם להזנת התוכן ואפשר להיעזר בהזנת תוכן חיצונית. אם בוחרים להוציא את התוכן החוצה, כדאי לארגן אותו בצורה נוחה באקסל כדי שיהיה קל להזין את התוכן לאתר. אני תמיד ממליצה לשמור על אחידות, שם המוצר צריך להיות אותו שם באקסל ובתמונה למוצר.

איך גורמים לאתר מכירות להיות רווחי?

הגענו לשלב הכי חשוב, ההשקעה שתחזיר את עצמה. ריווחיות של אתר מכירות (וכל אתר בכלל) תיקבע על ידי שני פרמטרים. כמה הגיעו אל האתר, וכמה מתוך מי שהגיעו אל האתר ביצעו רכישה.

שיווק לאתר מכירות

הדרך שלנו להכניס אנשים אל האתר שלנו היא שיווק. יש לנו המון המון דרכי שיווק, ובגדול הן מתחלקות ל-2:
קידום בסושיאל – להציג את המוצרים בפני מי שלא מחפשים את המוצרים אבל יכולים להיות קהל היעד. מתאים למוצרים נישתיים שפחות מחפשים.
קידום בגוגל – קידום ללקוחות שחיפשו אקטיבית את המוצרים והמטרה שלנו היא להופיע כמה שיותר ראשונים.
איזו דרך טובה יותר? תלוי באסטרטגיה השיווקית שלכם, ותלוי במוצרים שלכם.

שיווק אתר מכירות

חווית המשתמש באתר מכירות

אחרי שיש לנו המון כניסות לאתר, זה השלב שבו נרצה לוודא שיש לנו מכירות באתר שלנו.
מה שישפיע על המכירות זה חווית המשתמש באתר המכירות שלנו. חווית משתמש אומרת מה החוויה של המשתמשים והמשתמשות – גם חוויה טכנית – שהכל יעבוד ויהיה ברור. וגם חוויה רגשית – חיבור למותג, תחושות לאורך הגלישה באתר, הימנעות מתסכול.
חווית משתמש ניתנת בכמה מובנים. החל מכניסה ברורה לאתר – ברור לאן הגענו, דרך ניווט פשוט ונוח, דרך סינון ובחירת מוצרים ועד תהליך רכישה קל ומהיר. את כל הפרטמרים האלה אפשר למדוד ולבדוק ולהשפיע עליהם כך שחווית המשתמש תהיה טובה יותר.

איך מודדים את הרווחיות של אתר המכירות?

בעיקר דרך כלי מדידה. גוגל אנליטיקס, הוטג'אר וקמפיינים בפייסבוק. כאן כתבתי איך אפשר לדעת שהאתר שלנו עובד וסקרתי את הכלים האלה.
את השורה התחתונה מאוד קל למדוד. אם יש המון כניסות ומעט מאוד רכישות, או שהשיווק לא פונה לקהל רלוונטי, או שהקהל שלנו לא עובר המרה = רכישה.

ניתוח נתונים מאתר מכירות

יחס המרה

יחס המרה הוא היחס בין הכניסות לכמות ההמרות באתר. נרצה שהיחס יהיה כמה שיותר גבוה. הממוצע התקין לחנויות הוא 1% המרה באתר. עם חווית משתמש טובה אפשר להגיע גם ל2-3%.
כשיחס ההמרה שלנו נמוך נרצה לעשות שיפור יחס המרה, כדי להגדיל מכירות באתר שלנו.
חשוב לזכור, שיפור יחס המרה נעשה כשכבר יש לנו המון כניסות כדי שנוכל גם למדוד נתונים וגם ליצור השפעה יותר גדולה על ההמרות.

לסיכום, הקמת אתר מכירות

כתבתי במאמר הזה על היתרונות בהקמת אתר מכירות – נגישות, ריווחיות ופחות הוצאות לעומת חנות פיזית.
מה חשוב לדעת לפני הקמת אתר מכירות – תכנון תקציב, חיבורים חיצוניים ולהתכונן לתהליך.
השלבים בהקמת אתר מכירות – אפיון אתר מכירות, עיצוב אתר מכירות, פיתוח והזנת תוכן.
ואיך נדאג שאתר המכירות שלנו באמת יחזיר את ההשקעה – שילוב מנצח בין תנועה אל האתר וביצוע פעולות בתוך האתר. עד כאן כל מה שחשוב לדעת על הקמת אתר מכירות. אם המאמר הזה עזר לכם או אם יש לכם שאלות, אני ממש אשמח לשמוע מכם בתגובות.
בהצלחה!

מה חשבת על המאמר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון על המאמר הבא?

אני רק צריכה ממך את כתובת המייל כדי לעדכן בפעם הבאה שאפרסם מאמר :)