מטרות לאתר אינטרנט – למה חשוב לבנות אתר עם מטרה ואיך מגדירים מטרות?

הדרך להשיג מטרות לאתר אינטרנט

תוכן עניינים

 

הצעד הראשון לאתר אינטרנט, מתחיל בהגדרת מטרות לאתר.

"התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עלי ללכת מכאן?"
"זה תלוי במידה רבה לאן את רוצה להגיע", אמר החתול.
"לא איכפת לי כל-כך לאן – "אמרה אליס.
"אם כך, לא משנה באיזו דרך תלכי", אמר החתול.

כמו הקטע המפורסם מאליסה מארץ הפלאות, אנחנו צריכים וצריכות מטרה!
אתר בלי מטרה הוא אתר שלא יביא כלום. כדי שנשיג תוצאות מהאתר שלנו כדאי שנדע מהן המטרות שלנו!

היתרונות בהגדרת מטרות לאתר האינטרנט

  • בניית אתר ממוקד תוצאות – אם הגדרנו את הסיבה לבניית האתר, הרי שהדרך צריכה להיות מוכוונת תוצאה.
  • פוקוס – אם יש לנו מטרה לאתר לא נסטה ימינה ושמאלה כדי להגיע לתוצר שלנו.
  • חיסכון משאבים – כבר כמה פעמים ויתרנו על פיצ'רים מורכבים ויקרים בבניית אתר, למרות הרעיון הטוב זה לא תמך במטרה.

מהן המטרות לבניית אתר אינטרנט?

יצירת תדמית

במיוחד עבור חברות, חדשות או פעילות וותיקות. יש משמעות להקמת אתר לשם יצירת תדמית מסוימת. כשליוויתי את הקמת אתר OpMS, היה לנו חשוב להגדיר תדמית מסוימת כדי ששותפים ולקוחות יראו את הייחודיות שלהם בשוק.

הגדרת המטרה:
אם יצירת התדמית היא המטרה שלנו (ובכל אתר תדמית היא חלק מהעניין), נרצה לבחון איזו תדמית נרצה לייצר ועבור מי.
התדמית יכולה להיות שונה בנוף, מקצועית, רשמית, גדולה, מצחיקה, קלילה ועוד.
עבור מי – יש הבדל אם התדמית שלנו צריכה להיות עבור הלקוחות או השותפים. בכל מקרה נרצה להדגיש מידע אחר וחומרים אחרים באתר.

חשוב לדעת בבניית האתר:
כשנדייק איזו תדמית נרצה ליצור חשוב שהיא תבוא לידי ביטוי בעיצוב האתר.
ונרצה להתאים את תוכן האתר לקהל היעד שלנו – מה חשוב לו לדעת, מה חשוב לנו להדגיש.

מילה על שיווק:
בדרך כלל אם המטרה שלנו היא יצירת תדמית, האתר יהיה רלוונטי כשמחפשים אותנו או בשליחה ללקוחות פוטנציאליים ושיתופי פעולה. חשוב להבין מה יהיו סוגי השיווק לאתר שנבנה לצרכי תדמית.

חשיפה

מטרת החשיפה, או הכניסה לשוק מצריכה עוד לפני האתר, שיווק. אסטרטגיה שיווקית סופר משמעותית במקרה הזה, כי אתר כשלעצמו לא יביא שום חשיפה.

הגדרת המטרה:
לאיזו חשיפה נרצה להגיע? חשוב לדייק את כמות החשיפה, כמות הכניסות לאתר. ואת סוג החשיפה, לאיזה קהל נרצה להיחשף. זה יעזור לנו בשיווק.
אם המטרה שלנו היא חשיפה, השלב הבא הוא להגדיר מה יהיו תוצאות החשיפה. חשיפה עבור מה? וכך נדע איזו מטרת על תהיה לנו מהאתר.

חשוב לדעת בבניית האתר:
אם המטרה שלנו היא חשיפה השלב הבא הוא בניית אמון, ואת זה יוצרים (גם) דרך האתר. חשוב שנבין מה הלקוחות שיראו את האתר והמותג שלנו בפעם הראשונה, רוצים וצריכים לדעת עלינו – ולשקף להם את זה באתר.

מילה על שיווק:
חשיפה מייצרים דרך סוגי השיווק – כאן כתבתי עליהם בהרחבה.

מכירה

מכירתמוצרים, מכירת סדנאות, מכירת שירותים. הכוונה שלי היא לכל מכירה מיידית שבסופה נכנס כסף לחשבון הבנק.

הגדרת המטרה:
שימו לב שלהגדיר מטרה – למכור, זה לא מספיק. נרצה לדייק כמה מכירות ומאיזה מוצרים. אם יש לנו אתר קורסים, איזה קורס הכי נמכר, אותו נשים במרכז. אם מדובר באתר מוצרים – איזה קטגוריות יש לנו ומאיפה חשוב למכור.
מטרות מדויקות יכולות להיות – כמות הזמנות מהאתר, כמות הכנסות מהאתר, המוצרים שנרצה למכור יותר, מה הסל הממוצע שנרצה למכור.

חשוב לדעת בבניית האתר:
בהקמת אתר מכירות יש לנו דגש חשוב על חווית משתמש – יצירת הקשר עם הקהל, בניית אמינות, איך בנויה החנות, כמה נוח להתמצא, כמה פשוט לבחור מוצר, ואיך בנוי מסלול המכירה.

מילה על שיווק:
גם באתר מכירות חשוב לזכור את השיווק, האם ננסה להתקדם בקידום אורגני או שמא בממומן בפיסבוק.

כשאני עושה תהליכי שיפור חוויית משתמש, הם מתחילים בהגדרת מטרה מדידה, ולשמחתי בנתיים הכפלתי מחזורים לחנויות שעברו את התהליך הזה.

צבירת קהל ואיסוף לידים

יהיו אתרים שירצו לצבור קהל, ולאסוף לידים (ליד הוא לקוח פוטנציאלי).
זו מטרה רלוונטית בעיקר כשלא "צריך" את מה שאנחנו מוכרים או משווקים, נרצה להישאר רלוונטיים ובתודעה למתי שכן יצטרכו אותנו.

הגדרת המטרה:
נרצה להגדיר כמות לידים שעונים על המטרה. לא מגדירים כמות סתם. בחישוב של כמה פניות צריך לקבל כדי לסגור עסקה, וכמה עסקאות נרצה לסגור.
כשיש לנו את כמות הלידים נרצה לדייק את איכות הלידים – מי יהיו הקהל שהכי נרצה שישארו אצלנו. עבורם נבנה את האתר.

חשוב לדעת בבניית האתר:
לקוחות לא יצטרפו כי שמנו להם טופס מול הפרצוף. נרצה להציג את הערך שבהרשמה לתפוצה שלנו. האתר חייב לבסס אמון כדי שיהיה את הביטחון להשאיר אצלנו פרטים.

מילה על שיווק:
באתרים כאלה קידום ממומן בפייסבוק מאוד רלוונטי, ובמיוחד הצעת ערך שווה (חינמית או בתשלום) שמצריכה השארת פרטים.
אם המטרה שלנו היא איסוף לידים, נרצה להשתמש בהם כראוי ולתפעל ניוזלטר שנשלח באופן קבוע.

סינון פניות, או דיוק לקוחות

אני לא אשכח את הפעם ההיא שלקוח התקשר אליי ואמר לי "אני רוצה לצמצם שעתיים ביום על שיחות עם לקוחות". הוא אמר שהוא מקבל המון פניות אבל רק 10% רלוונטיות. כשבנינו מחדש את האתר שלו הגדרנו שאחת המטרות היא לסנן לקוחות פוטנציאליים כדי שרק הלקוחות הרלוונטיים יתקשרו.

הגדרת המטרה:
בהגדרת המטרה נרצה להגדיר את קהל היעד המדויק לנו.

חשוב לדעת בבניית האתר:
כשנבנה את האתר נבנה אותו עבור קהל היעד שלנו. נשתמש בדברים שירתיעו את מי שלא בקהל שלנו, נעצב בסטנדרט שנרצה לשדר ונעביר את האוירה המתאימה לעסק שלנו.

מילה על שיווק:
כשצריך מעט פניות מדויקות אני ממליצה על קידום אורגני לעסק, ככה לא משלמים על כמות הכניסות אלא על המיקום, וברגע שהאתר שלנו עושה את הסינון אז יכולים להיות גם אלף קליקים ורק הפניות הנכונות יגיעו אלינו בפועל.

חיסכון במשאבים והתייעלות

קרה לך שהיו לך 5 שיחות טלפון אבל כולן נגמרו במענה על שאלה ולא סגירת עסקה?
אתר אינטרנט יכול לחסוך לך את זה. אתר אינטרנט שבנוי טוב ועונה על השאלות שלקוחות שואלים אותך, יגרום להם להתקשר רק כדי לסגור את העסקה.

הגדרת המטרה:
מה הדברים בעסק מול הלקוחות שלוקחים לנו הכי הרבה זמן? אני ככה כתבתי מאמרים לאתר שלי, על כל מה שהייתי מסבירה שוב ושוב, כמו המאמר על איך לכתוב מאמר.
איזה שאלות שואלים הכי הרבה, עם מה הכי מסתבכים, איזה מידע הוא לא שירות שהעסק שנו נותן אבל עדיין מבקשים מאיתנו לענות עליו.

חשוב לדעת בבניית האתר:
גם אם נרצה לענות על שאלות, אתר כזה לא יהיה בנוי משאלה-תשובה. האתר יהיה בנוי בצורה מאוד ברורה כך שיהיה מובן ללקוח לאן ללכת כדי לקבל תשובה.
האתר צריך להיות מתוכנן היטב כדי לוודא שכל המידע מופיע בצורה נעימה ולא מעיקה ללקוחות.

מילה על שיווק:
אם זו המטרה שלך, יכול להיות שהשיווק לא צריך להיות באתר, אלא באפיקי השיווק שקיימים גם ככה. במקרה כזה האתר הוא סוג של 'פנים ארגוני' ומשמש את הלקוחות הקיימים בעיקר.

הגדרת המטרות לאתר אינטרנט

לא תמיד יש לנו מטרה אחת, לפעמים אפילו כולן קיימות, אבל בהכרח יש לנו תעדוף.

המטרה צריכה להיות כזו שתהיה מדידה וספציפית כדי שנוכל לראות את ההתקדמות שלנו.

וכמובן, בהמשך הדרך דברים יכולים להשתנות והמטרה שלנו יכולה להשתנות או לדייק את עצמה.

אוקי, הגדרנו מטרות לאתר, מה עכשיו?

מזל טוב, השלב הראשון מאחורינו. השלב הבא, לעשות אפיון אתר בצורה מדויקת, כדי להבין לא רק מה המטרה, אלה בדיוק מהם כל השלבים כדי להשיג אותה. אפיון טוב הוא כזה שכולל:

  • תכולת העסק – שירותים, עשייה, מוצרים, אנשים.
  • ערכים ואוירה – מה חשוב להעביר באתר, ברמת העיצוב, התוכן והמבנה.
  • מבנה האתר – עמודי האתר, מה הם כוללים.
  • תוכן לאתר – הנחיות לתוכן, מה צריך להיות כתוב ואיך.
  • פונקציונליות נדרשת – חיבורים, התממשקויות, ופיצ'רים באתר.
  • תכנים נדרשים – כל מה שצריך לעשות כדי להוציא את האתר לפועל.

סיכום, הגדרת מטרות לאתר אינטרנט

לכל מטרה לאתר אינטרנט תהיה גישה שונה בביצוע ובבניית האתר. זו הסיבה שהגדרת המטרה לבניית אתר היא משמעותית. אני ממליצה בחום להתחיל מהשלב הזה עוד לפני בקשת הצעת המחיר לאתר אינטרנט.

הגדרת המטרה, וההתכווננות לאתר, יהיו מאוד משמעותיים בהמשך הדרך.

יש לכם שאלות? מוזמנים לכתוב בתגובות. ואשמח לשמוע מה חשבתם על המאמר!

מה חשבת על המאמר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון על המאמר הבא?

אני רק צריכה ממך את כתובת המייל כדי לעדכן בפעם הבאה שאפרסם מאמר :)